۱۱:۰۰:۴۵ - چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
کاهش ۲۰ درصدی کشت برنج در فارس به دلیل خشکسالی
امسال با توجه به محدودیت منابع آبی در فارس، سطح زیرکشت برنج در این استان ۲۰ درصد کاهش داشته است.   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سطح زیر کشت برنج در فارس امسال ۴۰ هزار هکتار است که در مقایسه با پارسال که ۴۸ هزار

2490373_713

امسال با توجه به محدودیت منابع آبی در فارس، سطح زیرکشت برنج در این استان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سطح زیر کشت برنج در فارس امسال ۴۰ هزار هکتار است که در مقایسه با پارسال که ۴۸ هزار و ۹۶۲ هکتار زیر کشت رفته بود، کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

احمد دهقان با بیان این که شهرستان‌های مرودشت، سپیدان، پاسارگاد، رستم و نورآباد به ترتیب در سال گذشته دارای بیشترین سطح زیر کشت مکانیزه کشت برنج بوده‌اند، گفت: توسعه زیر ساخت‌های کشت مکانیزه شامل بانک‌های تولید نشا و ادوات کشت در این سال‌ها موجب شد که تعداد ۶۲ واحد بانک نشا، عملیات تولید و پشتیبانی نشا را به عهده داشته باشند.

 

دهقان گفت: استفاده از آبیاری نواری (قطره‌ای) درکشت محصول برنج، به میزان ۵۰ درصد و در آبیاری تناوبی به میزان ۳۳ تا ۵۰ درصد درمصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که این میزان صرفه جویی در آب، بدون افت در عملکرد محصول برنج خواهد بود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر