۹:۰۷:۵۴ - دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵
کسب مجدد رتبه برتر شرکتهای تعاونی عشایری فارس توسط شرکت تعاونی بلغان مرودشت
پارس دشت- به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، دکتر سعید صالحی رئیس این اداره بیان داشت: بر اساس ارزیابی اداره کل امور عشایر استان فارس از شرکت‏های تعاونی عشایری فعال در سطح استان، بار دیگر شرکت تعاونی بلغان مرودشت در پی تلاش مستمر مدیر عامل،کارکنان شرکت، اعضای هیئت مدیره و جامعه عشایری

13941021000515_photoa

پارس دشت- به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، دکتر سعید صالحی رئیس این اداره بیان داشت: بر اساس ارزیابی اداره کل امور عشایر استان فارس از شرکت‏های تعاونی عشایری فعال در سطح استان، بار دیگر شرکت تعاونی بلغان مرودشت در پی تلاش مستمر مدیر عامل،کارکنان شرکت، اعضای هیئت مدیره و جامعه عشایری موفق به کسب رتبه اول در بین ۲۳ شرکت تعاونی عشایری استان در سال مالی ۹۴ گردیده است. وی افزود: این شرکت در سال مالی ۹۴، بیش از ۱۰ هزار تن جو، حدود ۳۳۰ تن تفاله چغندرقند، ۵۶۵ تن خوراک دام و ۳۵۰ تن ذرت جهت تعلف دام عشایر و همچنین ۱۱۶۲ تن آرد در بین عشایر توزیع نموده است که برخی از این اقلام توزیع شده، چندین برابر مقداری است که توسط شرکتهای دیگر توزیع شده است. لازم به ذکر است این شرکت در سال مالی ۹۳ نیز حائز رتبه برتر استانی، شده بود.

 

دکتر صالحی با اشاره به دیگر خدمات شرکت تعاونی عشایری مرودشت در سال مالی ۱۳۹۴، بیان داشت: از جمله اقدامات این شرکت میتوان به جذب و توزیع حدود ۲۵ درصد از تسهیلات تولید زنجیره گوشت قرمز استان را که اداره کل امور عشایر در اختیار شرکتهای تعاونی عشایر استانی قرار داده بود، اشاره کرد.

 

وی گفت: تا پایان سال مالی یادشده نیز کارگزاری بیمه اجتماعی و روستائیان این شرکت، بیشترین تعداد افراد را در بین شرکتهای تعاونی عشایری استان، تحت پوشش بیمه عشایر و روستائیان قرار داده است.

 

رئیس اداره امور عشایر شهرستان همچنین خاطرنشان ساخت: ماه گذشته، جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت تعاونی عشایری مرودشت در مجتمع فرهنگیان، با حضور مسئول اداره تعاونیها و مشارکتهای مردمی اداره کل امور عشایر استان فارس، رئیس و کارشناس اداره امور عشایر مرودشت، نمایندگانی از اتحادیه تعاونی های عشایری فارس و سرگروه های عشایری شرکت تعاونی برگزار و اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسین، با برگزاری انتخابات، برای مدت سه سال انتخاب گردیدند.

 

لازم به ذکر است حوضه تحت پوشش شرکت تعاونی عشایری بلغان مرودشت شامل عشایر محدوده جغرافیایی شهرستانهای مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد و لارستان و همچنین خرمبید است و دفتر مرکزی آن در ساختمان اداره امور عشایر مرودشت قراردارد.

 

شرکت تعاونی عشایری مرودشت دارای ۵ فروشگاه عشایری در شهرستان‏های ارسنجان (۲ فروشگاه)، پاسارگاد، لارستان و مرودشت بوده و بیش از ۲۰۰۰ سرپرست خانوارهای عشایری از طوایف ایل خمسه، قشقایی، طایفه مستقل جشنی در عضویت آن قرار دارند که شامل جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر می گردد.

 

همچنین این شرکت، به عشایر قشلاقی غیرعضو که جمعیتی در حدود ۲۰۰۰ نفر را شامل می شود، خدمات رسانی دارد.


مطالب مرتبط:

تقدیر از معلم مدرسه عشایری در مرودشت

معاینه رایگان عشایر منطقه کنج کائیدی سیوند

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره معرفی توانمندی‌های عشایر

گزارش تصویری/ برگزاری نخستین جشنواره عشایر در دانشگاه آزادمرودشت

اسناد جمع آوری شده شهدای عشایر، مکتوب می شود


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر