۶:۲۰:۱۵ - جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳
کمبود آب شرب= اسراف یا هدر رفت آب؟؟؟
هفته نامه استخر، رضا فلاح- بر کسی پوشیده نیست که میزان بارش های نزولات آسمانی و همچنین منابع آب های زیر زمینی در چند سال گذشته کاهش یافته است و پیشنهاد های زیادی برای جلوگیری از هدر رفت میزان آبهای موجود و بخصوص صرفه جویی در مصرف آب های تصفیه شده توسط کارشناسان و نویسندگان

رضا_فلاح
هفته نامه استخر، رضا فلاح- بر کسی پوشیده نیست که میزان بارش های نزولات آسمانی و همچنین منابع آب های زیر زمینی در چند سال گذشته کاهش یافته است و پیشنهاد های زیادی برای جلوگیری از هدر رفت میزان آبهای موجود و بخصوص صرفه جویی در مصرف آب های تصفیه شده توسط کارشناسان و نویسندگان مختلف در سراسر کشور ارائه شده است. حتی وزارت نیرو با پخش آگهی هایی در رسانه ی ملی نیز مردم را به صرفه جویی در مصرف آب تشویق می کند.

 

حال چند نکته را پیگیر میشویم:
آیا میزلن آب تصفیه شده با میزان آب مصرف شده  در روز توسط همشهریان تفاوت دارد؟
چند لیتر ؟ چند هزار لیتر ؟ یا چند میلیون لیتر

 

آیا تمام این آب ها توسط انشعابات غیر مجاز بهره برداری می شود؟؟؟ البته که خیر
مسئولین آبفا تا چه حد در برابر شکستی های لوله ها و هدر رفت آبهای لوله کشی پاسخگو می باشند؟

 

شبکه آبرسانی شهری چند سال قدمت دارد؟ چه زمانی باید لوله کشی های فرسوده نوسازی شود و بودجه آن باید چگونه و از کجا تامین شود؟

 

آیا مشکل کمبود آب آشامیدنی شهر، باید تا بحران بعدی در سال آینده به فراموشی سپرده شود؟ یا می توان با مشخص کردن بیشترین هدر رفت ها و نوسازی شبکه های آبرسانی آن مناطق، اقداماتی را به مرور زمان انجام داد؟

 

در بافت های فرسوده شهر چه مقدار آب تصفیه شده بدلیل پوسیدگی با شکستگی لوله های قدیمی به هدر می رود؟

 

آیا اداره آبفا شهری در جواب تمامی تماس های اتفاقات رسیدگی و پاسخگویی لازم را داشته  و دارد؟؟

 

با وجود تمام مستندات و وضعیتی که همشهریان عزیز در تابستان گذشته در کم آبی و گاها بی آبی سپری کردند، امکان دارد آبفا در مقابل تماس و پیگیری شهروندی برای مشخص شدن وضعیت نشتی چند هزار لیتری آب در شبانه روز پاسخ مشخصی ندهد و …

IMG-20141205-WA0001 IMG-20141205-WA0002 IMG-20141205-WA0003


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر