۵:۴۱:۴۳ - سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
کنگره مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت
پارس دشت- کنگره دو روزه مسئولین وزارت فرهنگ وارشاداسلامی در محل تالار وحدت تهران باحضور دکترنوبخت معاون رئیس جمهور، دکترصالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رحمانی فضلی وزیر کشور، دکترعلوی  وزیر اطلاعات، دکتردهقان وزیردفاع، مهندس زنگنه وزیر نفت، معاونین وزیر ارشاد، مدیران کل ارشاد کشور و روسای ادارات سراسر کشور برگزار می گردد. (جدول اجرایی

photo_2017-03-07_19-32-06

پارس دشت- کنگره دو روزه مسئولین وزارت فرهنگ وارشاداسلامی در محل تالار وحدت تهران باحضور دکترنوبخت معاون رئیس جمهور، دکترصالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رحمانی فضلی وزیر کشور، دکترعلوی  وزیر اطلاعات، دکتردهقان وزیردفاع، مهندس زنگنه وزیر نفت، معاونین وزیر ارشاد، مدیران کل ارشاد کشور و روسای ادارات سراسر کشور برگزار می گردد.

(جدول اجرایی این کنگره دو روزه پیوست است.)

 

این کنگره با هدف تببین سیاست های کلی نظام در بخش فرهنگ و راهکارهای رسیدن به حداکثر بهره وری در بخش تاثیرگذار فرهنگ، برای نخستین بار با حضور تمامی مسئولین وزارت فرهنگ تشکیل شده و امید می رود پایه گذار تعاملات مثبت در بخش فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

 

این کنگره از ساعت هشت صبح امروزهفدهم اسفندماه در محل تالار وحدت تهران شروع شده و هم اکنون در حال اجراست.

 

 شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرخیز و سربلند مرودشت در معیت سایر روسای شهرستان های فارس در این کنگره حاصر بوده و مطالبات فرهنگی حوزه شهرستان را در سطح کلان پیگیری خواهد نمود.

 

دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بیان داشت: امور فرهنگی ما از سرچشمه دین و سیره پیامبر(ص)و ائمه(علیهم السلام) نشات می گیرد و تابع دیدگاه و فرامین مقام معظم رهبری هستیم.

 

وی افزود: کار فرهنگی در بستر آرامش و همدلی رخ خواهد داد، البته منظور از آرامش، سکون و خواب و انفعال نیست، بلکه بسترسازی فرهنگی و هم افزایی با هدف ترویج فرهنگ شیعی اسلامی می باشد.

 

صالحی امیری اظهار داشت: گفتمان فرهنگی دکتر روحانی و دولت، ذیل گفتمان مقام معظم رهبری و بر پایه اعتدال فرهنگی و ایجاد امید و نشاط فرهنگی استوار است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: هم اکنون عدالت فرهنگی برقرار نیست و فرصت هابصورت یکنواخت بین تهران و شهرستان هاتوزیع نشده است. نمی توانیم شعار عدالت بدهیم و عملمان مغایر باشد.

 

وی افزود: مدیران ستادی و مدیران کل موظفند عدالت فرهنگی را برقرار کرده و تلاش کنند برخورداری شهرستان ها به سطح تهران برسد.

 

این مقام عالی فرهنگی، نقش فرهنگ را دمیدن روحیه روحیه فداکاری و اخلاق در جامعه دانست و بیان داشت: جامعه خسته است و منافع فردی جای ایثار و ازخودگذشتگی را گرفته و  نیاز امروز جامعه، ارتقائ اخلاق است و سینماو رسانه و بخش فرهنگ بایددر این مسیر حرکت کنند.

 

وی در خصوص برنامه های این وزارت در سال پیش رو اعلام داشت: ایران، تهران نیست و جغرافیای بزرگی را شامل می شود، به همین روی، برنامه سال ۹۶ وزارت ارشاد تمرکز زدایی است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به انتخابات پیش رو نیز گریزی زد و با بیان اینکه تمام سلیقه های قانونی و تابع رهبری، مورد احترام ارشاد هستند اظهار داشت: در آستانه انتخابات قرار داریم و هرکدام از ما مجاز به داشتن نطر شخصی هستیم اما هیچکس حق ندارد ارشاد را وارد مناقشات سیاسی کند.

 

photo_2017-03-07_19-32-11photo_2017-03-07_19-31-46 photo_2017-03-07_19-32-29 photo_2017-03-07_19-32-32 photo_2017-03-07_19-32-35 photo_2017-03-07_19-32-41 photo_2017-03-07_19-32-44


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر