۸:۵۵:۲۷ - پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
گفتگو با محسن محمدزاده، نوازنده و مدرس ویولون
هفته نامه مرودشت، آرزو اسماعیلی- به بهانه برگزاری کنسرت ویولون قرمز، با محسن محمدزاده، مدرس موسیقی مرودشت، گفتگوی کوتاهی انجام دادیم:   *لطفأ خودتان را معرفی کنید. محسن محمدزاده ویولونیست و نوازنده کمانچه، نویسنده کتاب “غریب و صنم”، ۳۲سال دارم.   *چندسال است وارد دنیای موسیقی شده اید و از محضر چه اساتیدی، استفاده نموده

هفته نامه مرودشت، آرزو اسماعیلی- به بهانه برگزاری کنسرت ویولون قرمز، با محسن محمدزاده، مدرس موسیقی مرودشت، گفتگوی کوتاهی انجام دادیم:

 

IMG-20160216-WA0004*لطفأ خودتان را معرفی کنید.

محسن محمدزاده ویولونیست و نوازنده کمانچه، نویسنده کتاب “غریب و صنم”، ۳۲سال دارم.

 

*چندسال است وارد دنیای موسیقی شده اید و از محضر چه اساتیدی، استفاده نموده اید؟

نزدیک به ۱۸ سال است، موسیقی کار می کنم. دوره های آموزشی سازم را ابتدا از مرودشت شروع کردم. مدتی نیز در شیراز آموزش دیدم و بعد هم راهی تهران شدم که هنوز کلاسم ادامه دارد و در حال کسب علم موسیقی نزد استاد اردشیر کامکار و فرشید فرهمند هستم.

 

*از کتاب غریب و صنم بیشتر برایمان بگویید.

نگارش آن، ۵ سال طول کشید و برای اولین بار در کشور نوشته شد. این کتاب که غریب و صنم نام دارد از سال ۱۳۹۲ تقدیم  به مدرسه موسیقی شد و در اکثر نقاط کشور در حال تدریس هست.

 

*تدریس ویولن را از چه زمانی آغاز کردید؟

از سال ۱۳۸۶ تدریس و آموزش ویلن و کمانچه را شروع کردم و تا به الان مشغول آموزش موسیقی کلاسیک و سنتی هستم.

 

*هدف شما از فعالیت در موسیقی سنتی چیست؟

 هدفم از آموزش موسیقی سنتی و اصیل ایرانی بالا بردن سطح کیفی و ارتقاء موسیقی و فرهنگ و هنر در شهرستان مرودشت هست و هدف اصلی ام این است که بتوانم استعدادها را ریشه یابی و در زمینه هنر موسیقی بکار گیری کنم تا راه بزرگان موسیقی ایرانی را که زحمات بسیار زیادی برای نگهداری این گنجینه بسیار با ارزش کشیده اند را ادامه دهم.

 

*ایده برگزاری کنسرت ویولن قرمز از کجا شکل گرفت؟

در حین آموزش و متد آموزشم تصمیم گرفتم که بچه هایی را که از نظر سطح کیفی سازشان بالاتر از بقیه هستند، در گروه های مختلف بگذارم تا بتوانند رشد بهتری داشته باشند و هم به گروه نوازی آشنا بشوند. این گروه ها از سال ۹۱ ابتدا با حضور ۱۲ نوازنده که همه از شاگردان خودم هستند شروع به کار کردند و هر ماه یک بار کنسرت اجرا می کردیم. کم کم به تعداد نوازندگان افزوده شد و اجراهای متعددی داشتند تا امسال که از اول تابستان گروه ویلن قرمز به سرپرستی خودم با حضور ۴۵ نوازنده که هم در شهرستان مرودشت و هم در استان فارس کم نظیر است، شروع به تمرین کردیم.

 

*قطعه های اجرا شده در کنسرت، ساخته چه کسی است؟

قطعه هایی ساخته خود بنده به نام غم و شادی- اسیر- شوق جوانی در تالار مهر به اجرا در آمد که با استقبال فراوان مردم هنر دوست شهرستان مرودشت روبرو شد.

 

*آرزوی شما به عنوان هنرمند چیست؟

آرزو دارم فرهنگ و هنر موسیقی را در دل همشهریان نهادینه کنم.

 

IMG-20160216-WA0011


مطالب مرتبط:

گزارش تصویری/ اولین کنسرت موسیقی گروه ویلن قرمز

تولد یه ستاره …/ گفتگو با «بابک قلی زاده» پدیده امسال جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور

 

  1. سید نورالدین رضایی سیدان   خرداد ۲۰, ۱۳۹۵  

    با سلام
    استاد عزیزم واقعا خدا بهت قوت بده. بنده خیلی مفتخرم که شاگردیه شما رو میکنم. و بسیار خوشحالم همشهری و هم محلیه من باعث سربلندی همه شده.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر