خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۴/۱۴ ۱۴:۴۷
شناسه خبر : 8351

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی شهروندان سیدان با شورای اسلامی این شهر+ تصاویر

اولین جلسه هم اندیشی شهروندان سیدانی با شورای اسلامی شهر در کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد.  هفته نامه مرودشت، این جلسه به درخواست شهروندان سیدان از شورای اسلامی شهر سیدان و در راستای منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام” دولت و ملت، همدلی و همزبانی” و با هدف ایجاد ارتباط ...

IMG_8921

اولین جلسه هم اندیشی شهروندان سیدانی با شورای اسلامی شهر در کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد.

 هفته نامه مرودشت، این جلسه به درخواست شهروندان سیدان از شورای اسلامی شهر سیدان و در راستای منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام” دولت و ملت، همدلی و همزبانی” و با هدف ایجاد ارتباط سازنده بین شهروندان و شورای اسلامی شهر برای پیشرفت و توسعه سیدان برگزار گردید.

 

این جلسه با استقبال اهالی روبرو شد و اقشار مختلف شهر سیدان، معتمدین، خیرین، فرهنگیان، دانشجویان، اصناف، بازاریان، ورزشکاران، کشاورزان، تولید کنندگان و فعالان اجتماعی در آن حضوریافتند.

 

در ابتدای این نشست به جایگاه و ویژگی های سیدان و شهروندان سیدانی در شهرستان واستان فارسد ر عرصه های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره شده و افتخارات بدست آمده را مرهون تلاش و روحیه بالای مشارکت اقشار مختلف مردم سیدان در همه امور به تاسی از آموزه هاو باورهای دینی ومذهبی برای توسعه وآبادانی این شهر دانستند.

 

در ادامه جلسه تعدادی از فعالان اجتماعی به بیان نظرات خود پیرامون رفتار شهروند مدار و تاثیر آن بر حوزه های فرهنگی سیاسی و اقتصادی برای توسعه جامعه پایدار پرداختند و نقش نهاد مردمی شورای اسلامی شهر در ایجاد وحدت، ترغیب و انگیزش شهروندان برای مشارکت فکری و عملی در فعالیت های اجتماعی را بازگو کردند.

 

بررسی اجمالی برخی از مشکلات مدیریتی، نیاز سنجی، برنامه ریزی و عقب ماندگی در حوزه های مختلف شهر سیدان بخصوص در حوزه فرهنگ از دیگر موضاعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

 

اعضای شورای اسلامی شهر سیدان با تقدیر از برگزار کنندگان جلسه بیان کردند چنین حرکت های که حامی شورای اسلامی شهر می باشد لازم است و باید سالها قبل اتفاق می افتاد. اعضای شورا ضمن اشاره به باز بودن درب شورا به روی همه اقشار شهر برای حضور و ارائه مشورت و راهکار سازنده، از در خواست شهروندان برای ایجاد فضای مشورتی وتعامل بین شهروندان و شورای شهر با تشکیل کار گروه های تخصصی استقبال کردند.

 

در پایان جلسه متن در خواست برگزار کنندگان نشست قرائت گردید که بخشی ازآن بشرح زیر است:

 

تلاش های شورای محترم اسلامی شهر سیدان وهمه مسئولینی که در گذشته برای عمران و آبادانی سیدان قدم برداشته ، وموجب آثار خیر شدند را ارج نهاده و خواستار تلاش در حفظ و رشد جایگاه سیدان در سطح شهرستان و استان می باشیم.جایگاهی که مدیون پیشینیان و افتخارات اهالی این منطقه در دوران انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های فرهنگی،مذهبی، اقتصادی سیاسی و اجتماعی هستیم. تلاشی در حد نام و جایگاه سیدان.

 

از نهاد مردمی شورای شهر انتظار می رود با توجه به وظایف شورا و بهره گیر ی از تجربیات دوره های گذشته و نقد هایی که به آن وارد بوده است، بستر مناسبی را به و جود آورد تا با مشارکت فکری حامیان و صاحب نظران، تحقق مطالبات شهروندان را آسانتر کرده و در نهایت موجب اعتماد و رضایتمندی بیشترنسبت به شورای شهر گردد.

 

شورای شهر باید با بهره گیری از الگوه های نوین نظارت و مدیریتی تلاش در رفع بدبینی و باور اشتباه نسبت به منتقدین به عنوان مخالف و ایجاد فرهنگ نقد پذیری و پاسخگویی نزد مسئولین شهر و بخش نماید.

 

عزیزانی که با نیت خیر، مسئولیت خدمتگزاری در شورای شهر را پذیرفته اند باید با شهامت، شجاعت و صداقت و به دور از مصلحت اندیشی و محافظه کاری در انتخاب مدیران حوزه بخش و شهر سیدان حساسیت و دقت نظر داشته و در تعاملات سیاسی، رویکرد مناسبی با نظرکارشناسان و اهل فن اتخاذ گردد و برای ورود جوانان تحصیلکرده توانمند شهر و بخش سیدان در پست های مدیریتی نیز تلاش داشته باشند.

 

حمایت از فعالیت رسانه مستقل و بومی که حامی منافع مردم به عنوان نماینده افکار عموی در شهر سیدان جهت اطلاع رسانی به موقع و شفاف در دستور کار قار گرفته و از شیوه اطلاع رسانی فعلی که تحت عوامل درون سازمانی انجام می شود(روابط عمومی دستگاه) و تامین کننده منافع دستگاه و سازمان و یا نهاد مربوطه می باشد، دوری گردد.

 

از شورای اسلامی شهر تقاضا می شود زمینه تشکیل کمیته و یا کار گروه تخصصی در شورا ی شهر برای کیفیت بخشی به وظایف شورا و تقویت مشارکت فکری و عملی شهروندان برای تحقق مطالبات شهروندان را فراهم آورد.

 

طرح مطالبات،پیشنهادات و یا انتقادات درموضوعات مختلف به دور از دسته بندی های جناحی، سیاسی ویا قومی از سر خیر و برای رضای خدا در جهت منافع عموم و حمایت از برنامه های پیشرفت شهر در کنار اعضای محترم شورای اسلامی و مسئولین شهر و بخش می باشد.

 

در حاشیه این نشست از شورای اسلامی شهر در باره تخریب کو چه باغهای تاریخی سیدان، تعطیلی نانوایی نان محلی سیدان، روند پیگری اجرای پروژه مرکز بستر درمان و عدم برگزاری جلسه پرسش و پاسخ توسط برومندی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با شهروندان سیدانی در چهار سال گذشته،پرسش شد.

IMG_8925 IMG_8936 IMG_8932

IMG_8930 IMG_8886 IMG_8888 IMG_8896 IMG_8899