خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۰۶/۱۹ ۱۴:۲۰
شناسه خبر : 3111

سایه سیاست از سر فرهنگ و هنر فارس کنار می رود؟!

به گزارش منابع خبری، پس از کش و قوس های طولانی و علیرغم تلاش فراوان برای ابقاء در پست خویش، احمد همتی بوشهری (فرماندار اسبق فسا و مدیر کل سابق ارشاد اسلامی فارس) از این سمت کنار گذاشته شد و جای خود را به دکتر بهزاد مریدی معاون سابق پژوهشی پیام نور فارس سپرد تا ...

13921229_0125965

به گزارش منابع خبری، پس از کش و قوس های طولانی و علیرغم تلاش فراوان برای ابقاء در پست خویش، احمد همتی بوشهری (فرماندار اسبق فسا و مدیر کل سابق ارشاد اسلامی فارس) از این سمت کنار گذاشته شد و جای خود را به دکتر بهزاد مریدی معاون سابق پژوهشی پیام نور فارس سپرد تا فرهنگ و هنر استان فارس بتواند پس از سال ها حضور یک چهره فرهنگی را تجربه کند.

***

احمد همتی بیش از آن که چهره ای فرهنگی باشد، نیرویی سیاسی بود که تجربه کار در امور فرهنگی و هنری(حد اقل بصورت شاخص و شناخته شده) را نداشت و این مطلب سبب اعتراض پنهان اصحاب فرهنگ فارس بود. تجربه نشان داده که غلبه سیاست بر فرهنگ همواره زیان بار بوده و هر کجا مدیران سیاسی راهنمای کشتی فرهنگ و هنر بوده اند، نتایج درخشانی به بار نیامده است.

ویژگی غالب مدیران سیاسی در عرصه فرهنگ «برخورد سلیقه ای و رفتار سیاسی با اصحاب فرهنگ و هنر» است که نتایج این رویه را می توان بخوبی با بررسی روحیه هنرمندان و اصحاب فرهنگ دریافت. صرف اندکی وقت در مجموعه های فرهنگی تحت مدیریت مدیران سیاسی و تماشای راهروهای عاری از حضور هنرمندان و فرهنگوران شاخص کافی است تا عواقب استیلای سیاست بر عرصه فرهنگ را به چشم ببینیم.

استان فارس باید یاد بگیرد «مدیر فرهنگی» آن هم در حد و قواره استان، کسی است که قبل از تصدی پست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس! عرصه های فرهنگی را آزموده، چم وخم فرهنگ و هنر استان را دریافته و توانایی لازم را کسب کرده باشد وگرنه مدیران سیاسی، دلخوشی کار فرهنگی را از فعالان این عرصه ارزشمند و تأثیر گذار خواهند گرفت.
امید که نشستن فردی از جنس فرهنگ در جایگاه مدیریت فرهنگ و هنر فارس و بهره گیری از مشاوره اذهان شریف و عقل های سلیم، گشاینده افق های روشن آینده باشد.

 

 “تحریریه هفته نامه مرودشت”