۱۴:۲۰:۵۸ - چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
سایه سیاست از سر فرهنگ و هنر فارس کنار می رود؟!
به گزارش منابع خبری، پس از کش و قوس های طولانی و علیرغم تلاش فراوان برای ابقاء در پست خویش، احمد همتی بوشهری (فرماندار اسبق فسا و مدیر کل سابق ارشاد اسلامی فارس) از این سمت کنار گذاشته شد و جای خود را به دکتر بهزاد مریدی معاون سابق پژوهشی پیام نور فارس سپرد تا

13921229_0125965

به گزارش منابع خبری، پس از کش و قوس های طولانی و علیرغم تلاش فراوان برای ابقاء در پست خویش، احمد همتی بوشهری (فرماندار اسبق فسا و مدیر کل سابق ارشاد اسلامی فارس) از این سمت کنار گذاشته شد و جای خود را به دکتر بهزاد مریدی معاون سابق پژوهشی پیام نور فارس سپرد تا فرهنگ و هنر استان فارس بتواند پس از سال ها حضور یک چهره فرهنگی را تجربه کند.

***

احمد همتی بیش از آن که چهره ای فرهنگی باشد، نیرویی سیاسی بود که تجربه کار در امور فرهنگی و هنری(حد اقل بصورت شاخص و شناخته شده) را نداشت و این مطلب سبب اعتراض پنهان اصحاب فرهنگ فارس بود. تجربه نشان داده که غلبه سیاست بر فرهنگ همواره زیان بار بوده و هر کجا مدیران سیاسی راهنمای کشتی فرهنگ و هنر بوده اند، نتایج درخشانی به بار نیامده است.

ویژگی غالب مدیران سیاسی در عرصه فرهنگ «برخورد سلیقه ای و رفتار سیاسی با اصحاب فرهنگ و هنر» است که نتایج این رویه را می توان بخوبی با بررسی روحیه هنرمندان و اصحاب فرهنگ دریافت. صرف اندکی وقت در مجموعه های فرهنگی تحت مدیریت مدیران سیاسی و تماشای راهروهای عاری از حضور هنرمندان و فرهنگوران شاخص کافی است تا عواقب استیلای سیاست بر عرصه فرهنگ را به چشم ببینیم.

استان فارس باید یاد بگیرد «مدیر فرهنگی» آن هم در حد و قواره استان، کسی است که قبل از تصدی پست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس! عرصه های فرهنگی را آزموده، چم وخم فرهنگ و هنر استان را دریافته و توانایی لازم را کسب کرده باشد وگرنه مدیران سیاسی، دلخوشی کار فرهنگی را از فعالان این عرصه ارزشمند و تأثیر گذار خواهند گرفت.
امید که نشستن فردی از جنس فرهنگ در جایگاه مدیریت فرهنگ و هنر فارس و بهره گیری از مشاوره اذهان شریف و عقل های سلیم، گشاینده افق های روشن آینده باشد.

 

 “تحریریه هفته نامه مرودشت”

  1. غلام   شهریور ۲۲, ۱۳۹۳  

    تا ببینیم این مدیر کل جدید چکار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ghasem   شهریور ۲۴, ۱۳۹۳  

    تورا به خدا به انجمن خوشنویسی مرودشت رسیدگی کنید


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر