۱۳:۲۶:۵۰ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
افتتاح نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در مرودشت
 با حضور امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجه الاسلام آقایی امام جمعه مرودشت، پیکری فرماندار شهرستان مرودشت، بوستانی دادستان شهرستان مرودشت امیری معاون برنامه ریزی و امور اجرایی فرمانداری، صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، چراغی رییس آموزش و پرورش، مهندس چراغی شهردار،  مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی و

 با حضور امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجه الاسلام آقایی امام جمعه مرودشت، پیکری فرماندار شهرستان مرودشت، بوستانی دادستان شهرستان مرودشت امیری معاون برنامه ریزی و امور اجرایی فرمانداری، صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، چراغی رییس آموزش و پرورش، مهندس چراغی شهردار،  مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، زارعی رئیس تعاون روستایی، آقازاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعیدی رئیس کار و رفاه اجتماعی، مسئولین و اعضای انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان مرودشت،  نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرستان مرودشت گشایش یافت.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این مراسم، رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت، ضمن تمجید از فعالیت های فرهنگی در شهرستان مرودشت و تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: مرودشت، دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه صنایع دستی است و هنرمندان این شهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی باید ضمن پاسداشت این میراث ارزشمند، آن را به آیندگان انتقال دهند.

 

فرماندار شهرستان مرودشت افزود: تأثیر شگفت انگیز هنرهایی همچون موسیقی بر محیط پیرامون انسان ثابت شده و کشف سفال های هفت هزار ساله، نشان از قدمت صنایع دستی در این خطه دارد.

پیکری با اشاره به حضور هنرمندان توانمند در عرصه های مختلف هنری شهرستان مرودشت خاطرنشان ساخت: تلاش هنرمندان و مسئولین باید بر ایجاد یک برند جهانی از هنر مرودشت متمرکز شود و لازمه این مطلوب، دارا بودن دیدگاهی فراملی است.
وی بر پرهیز از موازی کاری در حوزه های مختلف فرهنگی و لزوم همگرایی تاکید نمود.

 

در ادامه این دیدار شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی بیان داشت: در دهه ۸۰ با همراهی مدیران ادارات کار و تعاون و میراث فرهنگی شهرستان مرودشت، مرحوم اسماعیل هاشمی هنرمند توانمند هنرهای سنتی اقدام به راه اندازی بازارچه صنایع دستی خود نمود که متاسفانه علیرغم منحصر بفرد بودن این مجموعه، فرصت ایجاد شده قدر دانسته نشد.

وی  افزود: با توجه به نگاه فرهنگی مهندس پیکری فرماندار جدید شهرستان مرودشت و همچنین مدیریت و توانمندی مردانی ریاست اداره مبراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اطمینان داریم که روزهای بسیار خوبی پیش روی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی این شهرستان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، شهرستان مرودشت را پیشانی فرهنگ و تمدن ایران برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این شهر، هرچه مزیت برای توسعه نیاز است، مهیاست و وجود بیش از ۱۲۰۰ شهید والا مقام، نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران متعدد در این شهر، گویای فرصت کم نظیر پیش روی مسئولین ارشد این شهرستان است.

 

مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این برنامه ضمن تقدیر از فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان مرودشت بیان داشت: یکی از دغدغه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرایی شدن برنامه ها از سوی انجمن ها بوده است، که خوشبختانه شاهد فعالیت های خوبی در انجمن های شهرستان مرودشت هستیم.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تقدیر از فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، گفت: امیدواریم با نگاه ویژه مهندس پیکری فرماندار شهرستان مرودشت، ماحصل تمام این نمایشگاه ها، حرکت به سمت تولید و فروش دائمی محصولات هنری و صنایع دستی و رونق این بخش باشد.

 

حجه الاسلام آقائی امام جمعه مرودشت نیز در بخش دیگری از آیین افتاحیه نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان مرودشت با اشاره به پیوند عمیق میان فرهنگ و هنر و ارائه مفاهیم فرهنگی به وسیله هنر بیان داشت: خدا را شاکرم که در یکی از مهدهای تمدن کشور توفیق خدمت دارم و امیدوارم که با بسترسازی مناسب، زمینه شکوفایی استعدادهای هنرمندان این شهرستان بیش از پیش مهیا شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، به بیان برخی از ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی پرداخت و عنوان نمود: این شورا، نقش مهمی در سیاست گذاری چشم اندازهای فرهنگی شهرستان دارد و با توجه به این که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارکان مهم این شورا است، امیدواریم برنامه های اثرگذاری در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

امام جمعه مرودشت در پایان، با اشاره به پیوند میان فرهنگ و هنر، هنر را زبانی گویا برای ارائه مفاهیم عمیق معنوی دانست و بیان داشت: هنرمندان باید این فرصت و موهبت الهی را قدر دانسته و از هنر خویش در راستای ارتقای فرهنگ و خدمت به عموم مردم جامعه بهره گیرند.

در ادامه این برنامه با حضور مسئولین، از سوی انجمن هنرهای سنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از علیرضا زارعی رئیس اداره تعاونی روستایی شهرستان مرودشت به پاس همکاری و همراهی با هنرمندان این انجمن تقدیر به عمل آمد.

 

اجرای دف نوازی توسط رضا زارع هنرمند انجمن موسیقی و مدرس خانه فرهنگ شهرستان مرودشت، پخش کلیپ های زندگی مرحوم هاشمی هنرمند پیشکسوت صنایع دستی و همچنین کلیپ زندگی زوج قالیباف استان فارس کاری از عبدالصمد سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، از دیگر بخش های این برنامه بود که اجرای آن را سجاد عباسی بعهده داشت.

در پایان این مراسم، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، غرفه های نخستین بازارچه دائمی هنرهای سنتی و صنایع دستی شهرستان مرودشت واقع در خیابان مسجدالرسول(ص) جنب تالار مهر گشایش یافت.

 

این برنامه از سوی انجمن هنرهای سنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و با همکاری هنرمندان انجمن های فرهنگی و هنری این مجموعه برگزار گردید.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر