۱۱:۲۶:۳۹ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
دیدار معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان شهرستان مرودشت
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، دکتر حسینی معاون پارلمانی و حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس برومندی نماینده شهرستان مرودشت و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، یوسفی نژاد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و پرهیزکار کارشناس امور حقوقی این اداره کل

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، دکتر حسینی معاون پارلمانی و حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس برومندی نماینده شهرستان مرودشت و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، یوسفی نژاد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و پرهیزکار کارشناس امور حقوقی این اداره کل ضمن بازدید از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، با جمعی از پیشکسوتان و مسئولین انجمنهای فرهنگی و هنری این شهرستان دیدار و گفتگو نمودند.

 

در ابتدای این دیدار شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تقدیر از حضور ایشان در شهرستان مرودشت، به ارائه گزارشی از ظرفیت های این شهرستان در بخش فرهنگ و هنر پرداخت و بیان داشت: مرودشت دارای پتانسیل های بسیاری در رشته های مختلف فرهنگی و هنری است که کسب رتبه های برتر در مسابقات و جشنواره مختلف ملی و استانی، شاهدی بر این مدعاست.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با تقدیر از پیگیری های مهندس برومندی در راستای رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان گفت: هنرمندان و مردم مرودشت در برهه های مختلف تاریخ، نشان داده اند فرزندان خلف این مرز و بوم اند و امیدواریم مسئولین محترم بیش از پیش این شهرستان را مورد توجه قرار دهند.

 

یوسفی نژاد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: شهرستان مرودشت یکی از حوزه های بسیار قوی در استان فارس است و تمام تلاش خود را خواهیم داشت که مطالبات هنرمندان این برآورده شود.

 

وی در ادامه به ظرفیت های موجود در استان فارس اشاره نمود و گفت: انتظار می رود مجموعه محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان تاریخی و فرهنگی فارس، با دارا بودن بیش از بیست و نه شهرستان فعال، توجه ویژه ای داشته باشد.
دکتر حسینی معاون پارلمانی و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این دیدار فرهیختگان و هنرمندان را بزرگترین سرمایه های جامعه دانست و گفت: هیچ چیزی را نمی توان همانند “فرهنگ” به مجامع بین المللی عرضه نمود و همین دلیل کافی است تا این بخش ارزشمند و غنی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

معاون پارلمانی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر گفت: در هفت سال گذشته تنها یک قانون در بخش فرهنگ و هنر درمجلس تصویب شده که نشان می دهد هنوز این حوزه، مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در گسترش فضای فرهنگی بیان داشت: جامعه هنری باید برای ایجاد زیرساختهای مورد نیاز مطالبه گر باشد، اما کمبود امکانات نباید موجب وقفه در اقدامات فرهنگی همچون راه اندازی “خانه فرهنگ محلات” شود بلکه با استفاده از ظرفیت دستگاه ها باید این کمبودها را پوشش داد.

 

دکتر حسینی توجه به هنرهای سنتی و صنایع دستی را یکی از راه های اشتغال زایی دانست و گفت: علیرغم درآمدزایی بسیار خوب این حوزه و موقعیت بسیار ویژه ایران در بخش گردشگری، متاسفانه هنوز نتوانسته ایم صنایع دستی خود را برند کنیم که ناشی از عدم توجه به اقتصاد فرهنگ است.

 

وی خطاب به هنرمندان مرودشت بیان داشت: هنرمندان این سرزمین هزاران سال پیش، منابع معمولی این دیار را تبدیل به ستون های باشکوه تخت جشمید نمودند پس هنرمندان این شهر نیز می توانند با هنر خویش، موجب رونق منطقه و گردش چرخ اقتصاد آن شوند.

 

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبات هنرمندان مرودشت، وعده داد در بحث تجهیز، تکمیل و تعمیر زیر ساختهای فرهنگی و هنری شهرستان، همکاری لازم صورت گیرد.

 

وی افزود: بخاطر ضعف ساختار در ساماندهی انجمن های فرهنگی کشور، عدم آمایش فرهنگی به دلیل عدم پیوستگی فعالیتها، نتوانستیم خروجی متناسبی داشته باشیم.

 

مهندس برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز در این دیدار ضمن تشکر از صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت ایجاد نشاط و پویایی در جامعه فرهنگی هنری شهرستان مرودشت بیان داشت: شهرستان مرودشت به دلیل پیشینه تاریخی بسیار قوی بعنوان نخستین سازمان ملل متحد دنیا، با وجود آثار ثبت جهانی همچون تخت جمشید و نقش رستم، ویترین فرهنگی کشور است و باید با استفاده از این ظرفیت، داشته های خود را به سفیران و گردشگران خارجی عرضه نماییم.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دیدار با دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و وعده ایشان مبنی بر حضور در شهرستان مرودشت بیان داشت: اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برطرف نمودن مشکلات شهرستان ها در حوزه فرهنگ و هنر موجب شد دکتر حسینی معاون پارلمانی و حقوقی این وزارت به منظور بررسی مشکلات شهرستان مرودشت در این شهرستان حضور یابد که این رویکرد قابل تقدیر است.

 

برومندی توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه کشور دانست و گفت: در شرایط فعلی و علیرغم کمبود زیرساختهای فرهنگی، دولت شرایط راه اندازی پروژه های جدید را نیز ندارد با اینحال با پیگیری بسیار، توانستیم یک ردیف بودجه مستقل برای تخت جمشید و یک ردیف بودجه برای نجات بخشی تالابها را اخذ نماییم و امیدواریم بتوانیم با همکاری دولت و همراهی دکتر لاریجانی ساخت مجتمع فرهنگی مرودشت را که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ تأمین و مبادله موافقت نامه شده، شروع نماییم.

 

در این دیدار پیشکسوتان و مسئولین انجمنهای فرهنگی و هنری، به بیان خواسته ها و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان پرداختند.
همچنین جلسه ای با کارمندان اداری برگزار شد و امکانات اداری و فرهنگی موجود مورد بازدید قرار گرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر