۱۹:۰۹:۱۳ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی مرودشت تشکیل جلسه داد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان در محل اداره جهاد کشاورزی مرودشت برگزار شد. رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت با بیان اینکه معیشت مردم شهرستان عمدتاً در حوزه کشاورزی است و با اشاره به خشکسالی و چالش ها و مشکلات حوزه کشاورزی گفت: اجرای طرح نکاشت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان در محل اداره جهاد کشاورزی مرودشت برگزار شد. رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت با بیان اینکه معیشت مردم شهرستان عمدتاً در حوزه کشاورزی است و با اشاره به خشکسالی و چالش ها و مشکلات حوزه کشاورزی گفت: اجرای طرح نکاشت را بصورت جدی پیگیری میکنیم.

وی افزود: نمایندگان استان و در حوزه قانونگذاری نیز بصورت جدی به دنبال اجرای این طرح هستند. نماینده عالی دولت در شهرستان با انتقاد از پرداخت یارانه بصورت فعلی گفت: یارانه باید به کشاورزان واقعی و کسانی که ارتزاق اصلی شان از کشاورزی است پرداخت شود.

پیکری با اشاره به میزان کشت برنج در سال نود و شش گفت: میزان کشت برنج در سال نود و هفت نیز باید بزودی مشخص شود چرا که بحث کشت برنج از مهمترین موضوعات شهرستان و کارگروه کشاورزی است. فرماندار شهرستان مرودشت با اشاره به بخشودگی جرائم وامهای کشاورزی گفت: مشکل از قانون نیست بلکه این نحوه اجرای قانون است که برخی مواقع مشکل ساز میشود.

پیکری با اذعان به اینکه در برخی مناطق که قبلا از کشاورزی امرار معاش میکردند اکنون بعضی افراد تنها با یارانه ماهیانه زندگی میکنند گفت: درخصوص مسائلی مانند بخشودگی جرائم، قانونگذار باید برای چنین افرادی که حتی توان پرداخت اصل و فرع وام را ندارند نیز راهکارهایی بیاندیشد.

گفتنی است در این جلسه بررسی و پیگیری مشکلات چغندرکاران و وصول مطالبات آنها باحضور نمایندگان کارخانه های قند مرودشت، کوار، نقش جهان، فسا و نمایندگان کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

ضمنا بررسی، ارائه نظر و راهکار و اخذ تصمیمات لازم درخصوص تسهیلات اشتغال فراگیر و توسعه روستایی در بخش کشاورزی و همچنین بخشودگی جرائم وامهای کشاورزی، باحضور نمایندگان کشاورزان انجام گرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر