۱۵:۳۰:۰۰ - یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت در سال ۹۷
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت به میزبانی اداره میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شد.   در ابتدای این جلسه، شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و دبیر جلسه به بیان دستور کار پرداخت و از اعضای حاضر در

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت به میزبانی اداره میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و دبیر جلسه به بیان دستور کار پرداخت و از اعضای حاضر در جلسه درخواست نمود نظرات و ایده های خود را در زمینه سه دستورکار جلسه شامل تبیین شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، برگزاری هشتمین سمینار استانی زبان انگلیسی قیام امام زمان(عج) و گزارش کار کمیته خدمات سفرهای نوروزی ارائه نمایند.

 

صالحی وظیفه شورای فرهنگ را ” تلاش برای استخراج رفتارهای همگن و متوازن پیرامون پدیده های اجتماعی” دانست و خواستار مشارکت فعال اعضاء و پیشنهاد دستورکار از سوی اعضاء بمنظور کارایی بیشتر شورای فرهنگ شد.

 

در ادامه حجه الاسلام آقائی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به سنّت خداوند در مورد سرنوشت اقوام اشاره نمود و گفت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود آن ملت، تصمیم بگیرد که برای تغییر آن تلاش کند و ماهیت شورای فرهنگ عمومی نیز این است تا با بررسی موضوعات و مسائل فرهنگی جامعه، به بهبود شرایط کمک نماید.

 

امام جمعه مرودشت اقتصاد را پاشنه آشیل نظام دانست و بیان داشت: هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری در پرداختن به مباحث اقتصادی و تأکید بر آن از طریق نامگذاری سالهای متعدد با این موضوع، نشان دهنده ضرورت این بحث است و باید در سال جاری با حمایت از کالای داخلی به تقویت اقتصاد کمک کنیم.

 

رهام پیکری فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت نیز در ادامه با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی به منظور تقویت اشتغالزایی و فرصت های سرمایه گذاری اظهار نمود: حمایت از تولیدات داخلی یک وظیفه است اما همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید نمودند، برای تحقق این شعار نیاز است کیفیت بخشی لازم به محصولات نیز صورت گیرد تا اعتماد مردم نیز جلب شود.

 

فرماندار شهرستان مرودشت به نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید مبتنی بر تحلیل فرهنگ و شرایط خاص منطقه باشد تا بتوان موضوعات فرهنگی و آسیب های اجتماعی را در این شورا به بحث و بررسی گذاشت و نتایج مطلوبی به دست آورد.

 

مرتضی چراغی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در خصوص فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی از سنین ابتدایی بیان داشت: دانش آموزان، یکی از مهمترین گروه های هدف در برنامه ریزی های فرهنگی در این زمینه هستند که می توان با همکاری اتاق اصناف شهرستان، لوازم التحریر مورد نیاز ایشان را با با کیفیت مناسب و با طرح های مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی از میان تولیدات داخلی انتخاب و عرضه نمود.

 

دکتر حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در خصوص راهکارهای گسترش فرهنگ استفاده از کالای ایرانی اظهار نمود: تغییر ذائقه مردم و ترغیب آنها به استفاده از کالاهای ایرانی، یک کار تخصصی است و پیشنهاد می شود کارگروهی متشکل از متخصصان و صاحب نظران حوزه جامعه شناسی، مردم شناسی و مسائل فرهنگی تشکیل شود تا با تحلیل دقیق منطقه، اطلاعات مورد نیاز مدیران را برای تصمیم گیری دقیق تر فراهم نماید.

 

وی پیشنهاد داد همانگونه که هیات دولت طی مصوبه ای، استفاده از کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را در ادارات ممنوع ساخته است، استفاده از کالاهای تولید شده در مرودشت نیز در ادارات شهرستان الزامی شود و برنامه ریزی های لازم برای فرهنگ سازی جهت بانوان صورت گیرد.

 

سرهنگ زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت در این جلسه برخورد با کالای قاچاق را یکی از راه های حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان نمود و گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از کشفیات موادمخدر، بر اساس گزارش های مردمی است که اگر همین فرهنگ و دقت در خصوص گزارش کالاهای خارجی قاچاق وجود داشته باشد، نیروی انتظامی آمادگی کامل در برخورد با خاطیان این حوزه را نیز داراست.

 

دکتر فاتحی رئیس دادگستری شهرستان مرودشت در ادامه با ضرورت اجرای اقتصاد اسلامی و همچنین شفاف ساختن نظام مالیاتی بعنوان راه هایی جهت حمایت از اقتصاد کشور خاطرنشان ساخت: توجه به این نکته ضروری است که ظرفیت های گردشگری موجود در شهرستان نیز جزء مهمترین بخش های اقتصادی منطقه هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند و با توسعه این صنعت می توان اقتصاد منطقه را کمک نمود.

 

حمد اله رزمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مرودشت که بعنوان میهمان در جلسه حضور داشت، برخورد با ویژه خواری، مبارزه با قاچاق کنندگان عمده، کاهش سود وام های بانکی، جلوگیری از تبلیغ گسترده کالاهای خارجی و … را از جمله مهمترین نیازهای موجود در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان نمود و بر لزوم فرهنگ سازی برای کودکان و توجیه اتحادیه ها و اصناف برای حمایت از تولیدات داخلی تأکید کرد.

 

حجت الاسلام ارودا رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواستار استفاده از ظرفیت منابر و مساجد در تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و آموزش متدینین در این راستا شد.

محمد حقپرست خبرنگار آزاد صدا و سیمای شهرستان مرودشت نیز در سخنان خود به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها در راستای فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی بیان داشت: در حال حاضر صدا و سیما این فرصت را برای واحدهای کسب و کار با بیش از ۱۰ بیمه شده، به وجود آورده است تا بیش از ۹۰۰ ثانیه پخش رایگان بر روی آنتن صدا و سیما داشته باشد که فرصت مناسبی برای تبلیغ فعالیت های این تولیدکنندگان است.

 

دکترزارع مسئول موسسه فرهنگی هنری مرودشت، بررسی مطالبات و موضوعات مورد مطالبه مردم را خواستار شد.

در بخش دوم جلسه اعضای حاضر در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، به بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری هشتمین سمینار زبان انگلیسی در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت قیام امام زمان(عج) پرداختند.

 

امین رحیمی مسئول انتشارات گام مهر و برگزار کننده این سمینار، با اشاره به ضرورت بازنگری در محتوا وشیوه تدریس زبان انگلیسی به زبان آموزان اظهار داشت: در محتوای فعلی کتابهای آموزش زبان انگلیسی نوعی امپریالیسم زبانی غالب است و سانسور کامل در خصوص ایران و اسلام دیده می شود به همین دلیل و در راستای تبیین فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بومی سازی علوم انسانی، در گروه آموزشی مهر کوشیدیم نگاه تازه ای به مقوله آموزش زبان انگلیسی داشته باشیم تا بتوانیم از استحاله فرهنگی کودکانمان در کلاس های زبان جلوگیری کنیم.

 

وی برگزاری سمینار تخصصی قیام امام زمان(عج) را فرصت مناسبی جهت تربیت گویشوران مسلط به مفاهیم دینی دانست و گفت: شهرستان مرودشت به دلیل برخورداری از موقعیت منحصر بفرد تاریخی و جغرافیایی، در تعامل دائمی با گردشگران خارجی است و می تواند در زمینه گسترش فرهنگ شیعی در سطح بین المللی پیشتاز باشد.

 

در بخش سوم این نشست، بهمن مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت به ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به میهمانان نوروزی پرداخت و گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت هرساله از بهمن ماه، با اجرای برنامه های مختلف سعی در کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده به میهمانان دارد که امسال با همکاری و همراهی بسیار صمیمانه و دلسوزانه نهادهای مختلف شهرستان از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، ارشاد و …، خدمات بهتری ارائه شد.

 

وی به نظارت های دائمی بر نحوه ارائه خدمات نیز اشاره نمود و افزود: علیرغم تلاش تمام مجموعه های شهرستان در راستای ارائه خدمات شایسته به میهمانان، مشکلاتی نیز وجود داشت که با جمع آوری نظرات مردم و کارشناسان، درصدد برطرف نمودن این مشکلات هستیم.

 

در ادامه گزارش تصویری از فعالیت های اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت درنوروز ۹۷ نمایش داده شد.

 

زمان نوری رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرودشت نیز در این نشست با قدردانی از همراهی اداره میراث فرهنگی در راستای ارائه خدمات به سالمندان و معلولین در تخت جمشید، خواستار پرداختن جدی به تسهیل محوطه میراث فرهنگی و تهیه ماشین های برقی برای تردد راحت تر معلولین و سالمندان شد.

در پایان از سوی فرماندار و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان مرودشت، از اعضای این ستاد تقدیر بعمل آمد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر