۱۲:۲۱:۱۴ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
افتتاح خانه فرهنگ کناره در دهه فجر انقلاب
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، همزمان با دهه فجر، جشن بزرگ انقلاب و افتتاحیه خانه فرهنگ روستای کناره با حضور مسئولین و مردم فرهنگ دوست این روستا برگزار شد. در این مراسم که با حضور صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان مرودشت، علیزاده معاون فرهنگی، سلیمانی معاون امور

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، همزمان با دهه فجر، جشن بزرگ انقلاب و افتتاحیه خانه فرهنگ روستای کناره با حضور مسئولین و مردم فرهنگ دوست این روستا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان مرودشت، علیزاده معاون فرهنگی، سلیمانی معاون امور هنری، علی مرادی مسئول خانه فرهنگ، اکبری مسئول دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری و علی اکبرزاده مسئول انجمن هنرهای سنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و جمعی از مسئولین محلی از جمله اعضای شورای اسلامی کناره، خاکپور دهیار کناره، روزگار فرمانده پایگاه مقاومت امام حسین (ع)، سروان مرزبان فرمانده پاسگاه کناره و جمع کثیری از مردم فرهنگ دوست این روستا برگزار گردید، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب جشن گرفته شد.

حمزه علیزاده در ابتدای این برنامه با اشاره به ظرفیت های روستای کناره در بخش های مختلف فرهنگی و هنری بیان داشت: راه اندازی خانه فرهنگ، می تواند سر آغاز یک حرکت فرهنگی عظیم باشد و این امید را دل مردم این شهر زنده کند بار دیگر هنرمندان تأثیرگذاری همچون حاجب کناره ای، مرحوم استاد کاووسی، سید منصور میری و … در این دیار ببالند.

در ادامه این برنامه شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با اشاره به ظرفیت روستای کناره برای تبدیل شده به شهر، گفت: تقدیم ۴۴ شهید والا مقام به انقلاب اسلامی نشان دهنده این است که مردم شریف کناره، همواره در کنار انقلاب و رهبر خویش هستند و اینک وظیفه ما مسئولین است که در راستای توسعه این روستا تلاش کنیم که قطعأ توسعه فرهنگی، نقش مهمی در تحقق این هدف دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است افزود: انقلاب ۵۷، پیروزی ایدئولوژی بر اسلحه بود و نقش فعالیت های فرهنگی، در تدوام آن بسیار مهم است.

صالحی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) در خصوص اهمیت فعالیت فرهنگی و دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و هنر اظهار نمود: خوشبختانه کناره از پیش زمینه غنی فرهنگی و هنری برخوردار است و بدون شک با تعامل نهادهای اثرگذار بر فرهنگ از جمله شورای اسلامی، پایگاه های مقاومت، هیات امنای مساجد و …، می توان اتفاقات فرهنگی خوبی را در کناره رقم زد.

در ادامه این برنامه، کشاورز رئیس شورای حل اختلاف کناره با بیان گوشه هایی از رشادت مردم این روستا در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: اینک وظیفه ماست که از دستاوردهای انقلاب طی چهل سال گذشته مراقبت نموده و در تحقق شعار اصلی انقلاب که همانا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می باشد، تلاش نماییم.

حجت روزگار فرمانده پایگاه مقاومت امام حسین(ع) کناره نیز در این برنامه ضمن قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت به دلیل احداث خانه فرهنگ در این روستا بیان داشت: امیدواریم راه اندازی خانه فرهنگ، سرآغازی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه کناره باشد و این روستا هرچه سریعتر به جایگاه واقعی خود در سطح شهرستان برسد.

اجرای گروه آفتابگردون، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه شیدا به سرپرستی سید منصور میری و نوازندگی حسن جباری، اسماعیل محمودی و حسن محمودی، اجرای موسیقی پاپ توسط محمدحسین حاجی وندی از دیگر قسمت های جشن بزرگ انقلاب کناره بود.

در پایان این برنامه که با اجرای ایوب پاکدل برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت از زحمات فرماندهی پایگاه مقاومت امام حسین(ع)، شورای اسلامی و دهیاری کناره به دلیل همکاری در راه اندازی خانه فرهنگ کناره تقدیر به عمل آمد و سیده منصوره میری به عنوان مسئول خانه فرهنگ کناره معرفی گردید.

حاضرین در برنامه با حضور در محل خانه فرهنگ، این مکان را رسما افتتاح کردند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر