۱۵:۳۵:۵۰ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
خطر در کمین سلامتی مردان ایران
روابط عمومی شبکه بهداشت مرودشت- درکشور ماهفته اول اسفند ماه هرسال بعنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است. سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه شده و توسعه کشور را در پی خواهد داشت . مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری

روابط عمومی شبکه بهداشت مرودشت- درکشور ماهفته اول اسفند ماه هرسال بعنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است. سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه شده و توسعه کشور را در پی خواهد داشت . مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیادو استرس شغلی در آنها بیشتر است از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند .

در سال جاری ستاد برگزاری این هفته ، با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت آنان از بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها به عنوان مهم ترین علل مرگ و میر و عوامل خطر مهمی مانند چاقی و چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت و سایر بیماری ها تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی به عنوان مهمترین علل مرگ و میر در مردان، موضوع فعالیت بدنی را به عنوان محور اصلی پویش فوق در سال جاری انتخاب و شعار «ورزش؛ کلید طلایی سلامت مردان» را تعیین کرده است .

ورزش عاملی است که می تواند جلوی بسیاری از بیماری های روحی و جسمی را بگیرد با تحرک و فعالیت بدنی جسمی سالم و روحی شاد خواهیم داشت و مشکلات روزمره نیز کمتر می تواند بر جسم و روان ما مستولی گردد.

تمرینات سبک و کم فشار ورزشی باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود این سیستم بدن را در مقابل بیماری های عفونی محافظت می کند تحقیقات نشان می دهد که ورزش مقاومت بدن را در مقابل بیماری های بدخیمی مثل سرطان را بالا می برد.

امید است که ورزش در جامعه ما به صورت یک عادت دائمی مثل غذا خوردن در آید که با آن جلوی بسیاری از امراض گرفته شود و از آنجا که عقل سالم در بدن سالم است جامعه ای سالم را نیز داشته باشیم و جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را بگیریم.

 

فعالیت بدنی مطلوب باید با به مدت ۳۰ دقیقه در روز با شدت متوسط و حداقل ۵ روز در هفته باشد.

واحد سلامت خانواده و جمعیت با همکاری واحد آموزش و راتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر