۱۱:۴۰:۴۵ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
برگزاری مانور اسکان اضطراری در مرودشت
به منظور بررسی آمادگی و محک نیروهای مدیریت بحران شهرستان مرودشت در مواقع بحران ، مانور برپایی چادر و اسکان اضطراری در مرودشت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت با توجه به ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان در شرایط بحران به خصوص در زمان وقوع زلزله و طی جلساتی که در ستاد

به منظور بررسی آمادگی و محک نیروهای مدیریت بحران شهرستان مرودشت در مواقع بحران ، مانور برپایی چادر و اسکان اضطراری در مرودشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت با توجه به ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان در شرایط بحران به خصوص در زمان وقوع زلزله و طی جلساتی که در ستاد مدیریت بحران شهرستان مرودشت انجام شد، محک دستگاه های ستاد مدیریت بحران شهرستان در اسکان اضطراری و برپایی چادر در کمترین زمان ممکن برنامه ریزی و اجرا شد.

سید مختار امیری معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت که فرماندهی این مانور را برعهده داشت گفت: به منظورنمایش میزان آمادگی و شناسایی و تحلیل نقاط ضعف و قوت تیم‌های عملیاتی و ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در شرایط بحران، سناریوی برپایی چادر و اسکان اضطراری در کمترین زمان ممکن تهیه و اجرا شد.

امیری با بیان اینکه در این مانور یازده شهرستان استان فارس حضور داشتند گفت: علاوه بر مرودشت، شهرستان های اقلید،آباده،خرم بید، ارسنجان،بوانات،سرجهان، آباده طشک،کامفیروز، زرقان و پاسارگاد نیز حضور داشتند. وی افزود: در این مانور ۳۹۰ نفر حضور داشتند که اقدام به برپایی ۶۰ چادر کردند.

امیری با اذعان به اینکه این مانور در دامنه کوه در نزدیکی روستای کوه سبز برگزار گردید گفت: جهت بالا بردن میزان آمادگی ادارات و نزدیک شدن شرایط مانور به شرایط واقعی، این مانور در خارج از شهر و در فصل سرما برگزار شد.

وی افزود:مدت زمان مانور سی و شش ساعت بود که از ساعت هشت صبح روز دوشنبه آغاز و تا عصر روز سه شنبه ادامه یافت که مسایلی مانند برپایی اردوگاه، برپایی چادرهای امدادی، آموزش کمکهای اولیه، تغذیه اضطراری در شرایط بحران، نحوه صحیح خاموش کردن آتش، جهت یابی و ستاره شناسی به حاضرین آموزش داده شد.علاوه بر این جهت شبیه سازی شرایط وقوع بحران چهار کیلومتر پیاده روی در طول شب نیز انجام شد.

امیری با تاکید بر اینکه بعد از وقوع بحران باید بتوانیم اردوگاهی در محل مناسب برای افراد آسیب دیده ایجاد کنیم گفت:مناطقی در سطح شهرستان جهت این امر در نظر گرفته شده که یکی از این نقاط محلی است که این مانور در آن انجام گرفت.معاون برنامه ریزی فرمانداری افزود: در این مانور ادارات علاوه بر توجیه کامل، وظایف خود را در زمان وقوع حادثه انجام دادند مانند اداره برق که عمل برق رسانی، اداره آب تامین آب شرب را انجام دادند و یا شرکت مخابرات کیوسکی جهت تماس افراد آسیب دیده با آشنایان خود در محل مستقر نمود.

امیری ابراز امیدواری کرد با انجام این مانور و اقدامات مشابه تا حد ممکن میزان آمادگی شهرستان را در مواجهه با حوادث و شرایط بحرانی بالا ببریم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر