خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۱۰/۰۲ ۱۷:۰۳
شناسه خبر : 5377

فرماندار مرودشت: تبدیل علم به محصول برون‌داد واقعی پژوهش است

فرماندار مرودشت گفت: یکی از راه‌های تبدیل علم به محصول و دستیابی به یافته‌های علمی و فناورانه پژوهش‌محوری است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: امروز مهمترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی ما فقدان آموزش‌های کاربردی در ...

13920807000637_PhotoA

فرماندار مرودشت گفت: یکی از راه‌های تبدیل علم به محصول و دستیابی به یافته‌های علمی و فناورانه پژوهش‌محوری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: امروز مهمترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی ما فقدان آموزش‌های کاربردی در طراز نیاز جامعه و تبدیل علم به محصول و ثروت برای رشد و پیشرفت است.

 

وی از نیروی انسانی به‌ عنوان ثروت پایدار یک جامعه یاد کرد و گفت: آموزش‌وپرورش باید کانون رشد و تعالی و ریل توسعه علمی و آموزشی برای اقتدار منطقه‌ای در سند چشم‌انداز باشد.

 

رییس شورای آموزش‌وپرورش هفته پژوهش را فرصتی برای ارزیابی کارهای پژوهشی در فرآیند نظام آموزشی دانست و بیان داشت: برنامه‌های آموزشی باید هم در بخش سخت‌افزاری و هم در حوزه نرم‌افزاری جهت‌گیری خاصی به سمت پژوهش یابد تا خروجی نظام آموزشی ما و رفع معضلات اجتماعی و آگاه‌سازی نسل خلاق و مبتکر برای انقلاب باشد.

 

وی با تأکید به امر پژوهش گفت: با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی آموزش‌وپرورش باید آموزش، پرورش و پژوهش تلقی شود و دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های پژوهش‌محور سوق داده شوند.

 

حسینی فرصت میزبانی مسابقات قرآن را غنیمت شمرد و آن را کمک به جریان‌سازی عمیق معنوی و فرهنگی دانست.

 

فرماندار مرودشت توجه به اصالت معنایی و مواد واقعی در همایش‌ها و مسابقات را خواستار شد و گفت: باید در مسابقات قرآن به اصل فرهنگ قرآن و فرهنگ‌سازی قرآنی توجه دقیق کرد و به حاشیه‌پردازی کمتر توجه شود.

 

امام‌جمعه مرودشت نیز در این نشست با استناد به حدیثی از نبی اکرم(ص)، لازمه دست یافتن به قلب مهربان و دلسوز و نرم را دست نوازش کشیدن بر سر یتیم، طعام دادن و مهربانی و لطافت رفتار با او دانست.

 

حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی همچنین میزبانی مرودشت را برای برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان شمال فارس فرصتی مناسب برای نشر فرهنگ قرآنی و اندیشه‌های ناب اسلامی بین دانش‌آموزان خواند.

 

به گزارش فارس، شهرستان مرودشت در سال جاری میزبان ۶۰۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده در مسابقات قرآن ۱۴‌گانه استان فارس خواهد بود.