۱۷:۰۳:۱۲ - سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳
فرماندار مرودشت: تبدیل علم به محصول برون‌داد واقعی پژوهش است
فرماندار مرودشت گفت: یکی از راه‌های تبدیل علم به محصول و دستیابی به یافته‌های علمی و فناورانه پژوهش‌محوری است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: امروز مهمترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی ما فقدان آموزش‌های کاربردی در

13920807000637_PhotoA

فرماندار مرودشت گفت: یکی از راه‌های تبدیل علم به محصول و دستیابی به یافته‌های علمی و فناورانه پژوهش‌محوری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: امروز مهمترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی ما فقدان آموزش‌های کاربردی در طراز نیاز جامعه و تبدیل علم به محصول و ثروت برای رشد و پیشرفت است.

 

وی از نیروی انسانی به‌ عنوان ثروت پایدار یک جامعه یاد کرد و گفت: آموزش‌وپرورش باید کانون رشد و تعالی و ریل توسعه علمی و آموزشی برای اقتدار منطقه‌ای در سند چشم‌انداز باشد.

 

رییس شورای آموزش‌وپرورش هفته پژوهش را فرصتی برای ارزیابی کارهای پژوهشی در فرآیند نظام آموزشی دانست و بیان داشت: برنامه‌های آموزشی باید هم در بخش سخت‌افزاری و هم در حوزه نرم‌افزاری جهت‌گیری خاصی به سمت پژوهش یابد تا خروجی نظام آموزشی ما و رفع معضلات اجتماعی و آگاه‌سازی نسل خلاق و مبتکر برای انقلاب باشد.

 

وی با تأکید به امر پژوهش گفت: با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی آموزش‌وپرورش باید آموزش، پرورش و پژوهش تلقی شود و دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های پژوهش‌محور سوق داده شوند.

 

حسینی فرصت میزبانی مسابقات قرآن را غنیمت شمرد و آن را کمک به جریان‌سازی عمیق معنوی و فرهنگی دانست.

 

فرماندار مرودشت توجه به اصالت معنایی و مواد واقعی در همایش‌ها و مسابقات را خواستار شد و گفت: باید در مسابقات قرآن به اصل فرهنگ قرآن و فرهنگ‌سازی قرآنی توجه دقیق کرد و به حاشیه‌پردازی کمتر توجه شود.

 

امام‌جمعه مرودشت نیز در این نشست با استناد به حدیثی از نبی اکرم(ص)، لازمه دست یافتن به قلب مهربان و دلسوز و نرم را دست نوازش کشیدن بر سر یتیم، طعام دادن و مهربانی و لطافت رفتار با او دانست.

 

حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی همچنین میزبانی مرودشت را برای برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان شمال فارس فرصتی مناسب برای نشر فرهنگ قرآنی و اندیشه‌های ناب اسلامی بین دانش‌آموزان خواند.

 

به گزارش فارس، شهرستان مرودشت در سال جاری میزبان ۶۰۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده در مسابقات قرآن ۱۴‌گانه استان فارس خواهد بود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر