خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۴/۱۱ ۱۹:۳۶
شناسه خبر : 15046

چاپ آگهی‌های شهرداری و شورای شهر مرودشت، در نشریه بوانات!

مرو نیوز- اگر بومی‌گرایی و اهمیت دادن به سرمایه‌های شهر، برای هر ارگانی مستحب باشد، قطعأ برای شورای شهر و شهرداری امری واجب و ضروری است. برابر قانون، یکی از وظایف تأکید شده شوراهای شهر و روستا، کشف استعدادهای بومی و حمایت از توانمندی‌های محلی است. شورای هر شهر وظیفه دارد هر آنچه را که ...

مرو نیوز- اگر بومی‌گرایی و اهمیت دادن به سرمایه‌های شهر، برای هر ارگانی مستحب باشد، قطعأ برای شورای شهر و شهرداری امری واجب و ضروری است. برابر قانون، یکی از وظایف تأکید شده شوراهای شهر و روستا، کشف استعدادهای بومی و حمایت از توانمندی‌های محلی است. شورای هر شهر وظیفه دارد هر آنچه را که می‌تواند و نیاز دارد از حوزه استحفاظی خود، تأمین نموده و کمتر به سراغ منابع و امکانات خارج از شهر یا روستای خودش برود. مثلأ اگر برای ساخت یک پروژه عمرانی، پیمانکار مورد نیاز و تخصص لازم در شهر موجود باشد، خلاف عقل، قانون و تعهد شوراها به رأی‌دهندگان است که اعضای شورا و یا مجموعه شهرداری به سراغ نیروی انسانی خارج از شهر رفته و عوارض پرداختی شهروندان را به جیب پیمانکاران غیر بومی بریزد.

 

تعهد شورا و شهرداری به تأمین حداکثر امکانات و منابع از درون شهر و به کارگیری نیروی انسانی بومی در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی علاوه بر نشان دادن پایبندی این عزیزان به مردم و منافع شهروندان، می‌تواند سبب افزایش اشتغال و کاهش نارضایتی عمومی شود.

 

شورای هیچ شهری نباید و نمی‌تواند توانمندی‌های محلی را نادیده گرفته و منابع مالی را به سمت و سوی غیربومی‌ها هدایت نماید.

 

متأسفانه در یکی دو هفته گذشته شاهد چاپ آگهی و رپرتاژهای شهرداری و شورای اسلامی شهر مرودشت در یکی از نشریات شهرستان سوریان(بوانات) بودیم که مایه شگفتی و اسباب تعجب فعالان رسانه مرودشت را فراهم آورد. این در حالی است که مرودشت هم اکنون دارای چهار نشریه مستقل و بومی است که اتفاقأ تمام آن‌ها نیز فعال بوده و توان انتشار آگهی و رپرتاژهای شهرداری و شورای شهر را دارند.

 

سوالی که باید از اعضای محترم شورای اسلامی شهر مرودشت در آخرین سال دوره چهارم پرسید این است که مگر شهرداری و شورای شهر بوانات، به هفته‌نامه‌های مرودشت آگهی می‌دهد که شما عزیزان آگهی‌های شهرداری و شورای شهر مرودشت را به هفته نامه بوانات دادید؟ و آیا آن تعداد اعضای محترم شورا که سفارش واگذاری آگهی به این نشریه غیربومی را داده‌اند، حاضرند خود را به مردم معرفی نمایند؟