خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۰۸/۱۸ ۱۱:۱۲
شناسه خبر : 4568

حذف عناوین بیگانه از تابلوهای واحدهای صنفی مرودشت

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مرودشت از برچیده شدن و حذف عناوین بیگانه و نامتعارف از تابلوهای واحدهای صنفی در این شهرستان خبر داد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، رسول زارع صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی مرودشت و در سالن اجتماعات فرمانداری ...

13921208000095_PhotoA

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مرودشت از برچیده شدن و حذف عناوین بیگانه و نامتعارف از تابلوهای واحدهای صنفی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، رسول زارع صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی مرودشت و در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، بر لزوم نظارت جدی و پیگیر دستگاه‌های متولی بر امر چگونگی نام‌گذاری واحدهای صنفی و تجاری موجود در سطح شهر تأکید کرد و اظهار داشت: با گذری کوتاه در شهر عباراتی بر سر در واحدهای صنفی به چشم می‌خورد که فاقد معنا و مفهوم بوده و همخوانی و تناسبی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما ندارد.

وی در همین مورد ادارات صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی مرودشت را موظف و مکلف کرد تا با تشکیل شورای نام‌گذاری متشکل از کارشناسان مرتبط، افراد متقاضی دریافت پروانه کسب را در همان مراحل اولیه اخذ مجوز، راهنمایی و ارشاد کرده تا نامی مناسب انتخاب کنند و در ادامه ملزم شوند تا نام منتخب را به‌هیچ‌عنوان تغییر ندهند.

 

به گزارش فارس، وب‌سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ لغات فارسی منبع کاملی برای انتخاب نام ایرانی و اسلامی برای تابلوهای واحدهای صنفی است که در صورت نیاز، مسئولان و متولیان اتاق اصناف واحدهای صنفی می‌توانند به آن مراجعه کنند.