خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۱۰/۱۰ ۱۹:۵۳
شناسه خبر : 11850

خروجی جلسات کارگروه کشاورزی مرودشت عملیاتی و ترویجی باشد

فرماندار مرودشت گفت: خروجی و نتایج جلسات کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان باید عملیاتی، راهبردی و ترویجی باشد.   خبرگزاری فارس- ماشاءالله حیدرزاده در دیدار مدیر و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان با وی از صنعت کشاورزی به‌عنوان هویت و نماد مرودشت یاد کرد و اظهار داشت: تولید سالانه ۲٫۵ ...

13940618000175_PhotoA

فرماندار مرودشت گفت: خروجی و نتایج جلسات کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان باید عملیاتی، راهبردی و ترویجی باشد.

 

خبرگزاری فارس- ماشاءالله حیدرزاده در دیدار مدیر و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان با وی از صنعت کشاورزی به‌عنوان هویت و نماد مرودشت یاد کرد و اظهار داشت: تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن محصولات زراعی، دامی و باغی در این شهرستان که دو درصد از تولیدات کشور را در دل خود جای داده، نشان از استعدادهای کشاورزی بالقوه این شهرستان است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم این برند و نماد همچنان حفظ شود باید از شیوه‌ها و روش‌های آبیاری و کشت نوین استفاده کنیم.

 

فرماندار مرودشت سومدیریت را عامل تعدی و دستبرد بی‌رحمانه به منابع آبی و منابع طبیعی عنوان و تصریح کرد: مجوزهای غیرقانونی و عدم نظارت قاطع منجر به زمین‌خواری، برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی و حفاری‌های غیرمجاز شده است و تا زمانی که اراده قوی و مصمم برای مقابله با این معضلات وجود نداشته باشد باید منتظر هرگونه فاجعه‌ای باشیم.

 

رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان مرودشت خواستار گفتمان‌سازی و بهره‌گیری از کشاورزی دانش‌بنیان و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و کشت‌های کم‌آب‌بر شد و افزود: خروجی و نتایج کار این کارگروه باید عملیاتی، راهبردی و ترویجی باشد.