خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۳/۰۲ ۰۸:۲۸
شناسه خبر : 7775

سیدان، شهردار بزرگتر می خواهد!

هفته نامه مرودشت- نزدیک به دو سال از شروع بکار شورای چهارم اسلامی شهر سیدان می گذرد. شورایی که بارها و بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی و در مراحل اخذ رأی مردم شریف سیدان، قول ارتقای شهرداری سیدان و بهبود خدمات عمومی رادادند. این دوستان، در جلسات انتخاباتی خویش از عملکرد شورای سوم در انتصاب ...

_MG_b2403

هفته نامه مرودشت- نزدیک به دو سال از شروع بکار شورای چهارم اسلامی شهر سیدان می گذرد. شورایی که بارها و بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی و در مراحل اخذ رأی مردم شریف سیدان، قول ارتقای شهرداری سیدان و بهبود خدمات عمومی رادادند. این دوستان، در جلسات انتخاباتی خویش از عملکرد شورای سوم در انتصاب شهردار جوان و تازه کار، انتقاد کرده و قول تغییر شهردار را تکرار می کردند. اعضای راه یافته به شورای چهارم، پس از انتخاب شدن و در جلسات برگزار شده بین اعضای شورا، معتمدین و مردم، دوباره بر شعار “انتخاب شهردار مجرب و توانمند” برای شهر سیدان، پافشاری کرده و قول عمل به وعده های خود را تکرار کردند. قولی که تاکنون محقق نشده است!

 

یکی از ایرادهای وارد شده به شورای سوم سیدان که توسط مردم و رسانه ها مطرح شده بود انتصاب شهردار با رشته تحصیلی مرتبط اما“بدون سابقه اجرایی و تجربه کار” در شهرداری بود که مورد اعتراض سیدانی ها و دلسوزان شهر قرار گرفت. عدم ارائه عملکرد یک ساله شهردار، در زمان پایان کار شورای سوم نیز از ایراداتی بود که به شورای سوم و شهردار منتخب ایشان وارد بود.

 

پس از شروع فعالیت شورای چهارم، قول تغییر شهردار و انتصاب شهردار باتجربه به یکباره فراموش شده و انتخاب مجدد شهردار، مطرح و در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت. در ادامه نیز اعضای شورای چهارم در زمینه ابقای شهردار توافق کرده و نشان دادند که انتقادهای ایشان به شورای سوم و شعارهای انتخاباتی درباره “تغییر شهردار و انتصاب شهردار مجرب”، واقع بینانه نبوده است.

 

سوال اصلی اینجاست که انتصاب شهرداران فاقد سابقه کار در سمت شهردار، برای شهرهایی که داعیه بزرگ شدن و رشد و توسعه سریع دارند، تا چه میزان می تواند مفید و اثر گذار باشد؟ در رقابت بین شهرهای کشور برای بهره گیری از منابع و امکانات موجود، کدام شهردار می تواند موفق تر عمل کند؟

 

و آیا شهرداران تازه کار در رقابت با شهرداران با تجربه شهرهای بزرگ استان همچون شیراز، مرودشت، جهرم، کازرون، فسا، فیروزآباد و امثالهم شانسی برای اخذ اعتبارات استانی و رسیدن به موفقیت دارند؟

 

شهر مهم و تأثیرگذاری چون سیدان می تواند محل آزمون و خطا و تجربه اندوزی باشد؟ و دست آخر این که وظیفه شوراهای اسلامی در عمل به وعده های داده شده در بکارگیری شهرداران با تجربه چیست؟

 

«تحریریه هفته نامه مرودشت»