خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۶/۱۸ ۱۴:۱۵
شناسه خبر : 16013

مزاحمت از طریق جلب اعتماد در فضای مجازی

فرمانده انتظامی مرودشت از ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با جلب اعتماد افراد در این شهرستان خبر داد.   جام نیوز- سرهنگ دلاور القاصی مهر اظهار داشت: مأموران پلیس فتا شهرستان مرودشت، با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مهندسی اجتماعی فردی را که با برقراری ارتباط طولانی‌مدت اینترنتی، اعتماد همکلاسی دخترش را جلب و ...

alghasi

فرمانده انتظامی مرودشت از ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با جلب اعتماد افراد در این شهرستان خبر داد.

 

جام نیوز- سرهنگ دلاور القاصی مهر اظهار داشت: مأموران پلیس فتا شهرستان مرودشت، با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مهندسی اجتماعی فردی را که با برقراری ارتباط طولانی‌مدت اینترنتی، اعتماد همکلاسی دخترش را جلب و سپس برای وی مزاحمت ایجاد می‌کرد شناسایی و دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

وی ادامه داد: این فرد که ۴۴ ساله و متأهل است، خود را جوانی ۲۲ ساله پس از جلب اعتماد همکلاسی دخترش با دادن وعده ازدواج و فریب و اخذ چند عکس و فیلم شخصی وی را مورد تهدید و توهین قرار داده و ناراحتی‌های بسیاری برای این دختر و خانواده‌اش به وجود آورده بود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به این‌که با هوشیاری و تلاش مأموران پلیس فتا این فرد شیاد دستگیر و روانه زندان شد، بار دیگر به شهروندان هشدار داد که به‌خاطر داشته باشید افراد در شبکه‌های مجازی می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب کنند، بنابراین هرگز به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت نداده و حرف‌های آن‌ها را باور نکنید.

 

القاصی مهر تأکید کرد: برای پیشگیری از بروز چنین مواردی لازم است شهروندان از اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.