خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۰۶/۰۵ ۰۵:۰۰
شناسه خبر : 2780

نگاهی به استیضاح وزیر علوم /نماینده محترم مرودشت: موافق استیضاح بوده اید یا مخالف؟

پارس دشت- با استیضاح وزیر علوم از سوی اهالی بهارستان، یکی از نادرترین پدیده ها در طول این دوره مجلس شورای اسلامی رقم خورد.   دکتر فرجی دانا با کسب ۱۴۵ رای مخالف ، فاصله اعتماد تا استیضاح را در کمتر از یکسال (۹۲/۷/۵) طی کرد و با توجه به رای عدم اعتماد طیف اکثریت ...

پارس دشت- دبیری2-235x300-150x150با استیضاح وزیر علوم از سوی اهالی بهارستان، یکی از نادرترین پدیده ها در طول این دوره مجلس شورای اسلامی رقم خورد.

 

دکتر فرجی دانا با کسب ۱۴۵ رای مخالف ، فاصله اعتماد تا استیضاح را در کمتر از یکسال (۹۲/۷/۵) طی کرد و با توجه به رای عدم اعتماد طیف اکثریت نمایندگان مجلس دوره ششم به فرجی دانا، پس از استعفای دکتر معین وزیر وقت علوم، ثابت گردید که این میز و این وزیر، ظاهرا برای هم ساخته نشده اند.

 

در مجلس نهم و هنگام رای اعتماد به فرجی دانا، بخش اعظم اخبار رسانه ها و سایتهای خبری، حول محورهای مثبت چرخیده و سابقه و پیشینه این وزیر، رای اعتماد اخذ شده را توجیه میکرد. از واگذاری بخشی از سرمایه و پس انداز خود به زلزله زدگان منجیل و رودبار تا کسب بالاترین معدل دانشکده فنی بعد از دکتر چمران، حضور مداوم در جبهه ها، ساخت دانشکده جدید برق و آزمایشگاه آنتن بدون دریافت یک ریال بودجه از دولت و…همه و همه نشان از یک انتخاب خوب برای این پست داشت.

 

چرخش یکباره نمایندگان پس از “انتشار خبر بورسیه های غیر قانونی” که شائبه سیاسی بودن این استیضاح را قوت می بخشید و استناد آنان به استفاده از معاونین و اساتید مرتبط با وقایع سال ۸۸ و… دست آخر به جدایی دکتر فرجی دانا از وزارت علوم ختم گردید.

 

همانطور که آمدن دکتر فرجی دانا تغییرات زیادی را در سیاستهای کلان وزارت علوم و دانشگاهها و دستگاههای مرتبط با این وزارتخانه در پی داشت، خروج وی نیز مستثتی از این تغییرات نخواهد بود.

 

حضور چند دانشگاه و چندین هزار دانشجو به همراه اساتید و موسسات اموزشی و علمی مرتبط در شهرستان مرودشت و تاثیر قطعی این جابجایی ها بر سرنوشت مردم، موضوع را جذابتر میکند تا بدانیم که نماینده محترم شهرمان چه نگاهی به این موضوع داشته و به نیابت از مردم چه رأیی را به گلدان بهارستان انداخته اند؟

 

سوال ما این است:
نماینده محترم شهرستان مرودشت، شما موافق استیضاح وزیر علوم بوده اید یا مخالف؟

محمد دبیری

mddabiri@yahoo.com