خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۰
شناسه خبر : 9408

ساخت فیلم تبلیغاتی برومندی با کدام هزینه؟

پارس دشت- تبلیغات، ابزار کارآمد کسب موفقیت در فضای رقابتی جهان معاصر بوده و هرچه بر حجم و شدت تبلیغات پیرامون یک موضوع خاص افزوده گردد، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر است. روزانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات شرکت ها، موسسات و معرفی کالاهای موجود در بازار می گردد تا توجه مخاطبین و خریداران را به ...

serv_filming-v2

پارس دشت- تبلیغات، ابزار کارآمد کسب موفقیت در فضای رقابتی جهان معاصر بوده و هرچه بر حجم و شدت تبلیغات پیرامون یک موضوع خاص افزوده گردد، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر است. روزانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات شرکت ها، موسسات و معرفی کالاهای موجود در بازار می گردد تا توجه مخاطبین و خریداران را به خود جلب نماید.

 

تبلیغات در عرصه سیاسی و با هدف جلب رأی و نظر مردم، پدیده ای است که همواره در فضای رقابت های انتخاباتی کشور ما وجود داشته و تأثیرات مثبت و منفی فراوانی را بر فرهنگ عمومی، سیاسی و اجتماعی جامعه به جا گذاشته است.

 

مردم، همواره گلایه مندند که هزینه فراوان تبلیغات انتخاباتی از کجا تأمین شده و کاندیداها با چه توجیهی دست به ریخت و پاش منابع مالی خویش و یا اطرافیان می زنند؟ ضرب المثل معروفی هست که می گوید: «کاسه جایی رود که باز آرد قدح!» و به مصداق این ضرب المثل و آنگونه که مردم باور دارند، وقتی کاندیدایی برای ورود به یکی از عرصه های موجود، اقدام به هزینه کرد مثلأ ۱۰۰ میلیون تومان می کند، طبیعی است که در صورت راهیابی و کسب کرسی، برای جبران هزینه های انتخاباتی تلاش نماید.

 

شیوع این پدیده غیر مفید، اما مرسوم شده، عواقب ناخوشایندی را برای مردم و جامعه به دنبال خواهد داشت. عواقبی همچون: فراموشی وعده های داده شده به مردم، میدان دادن به سودجویان از بیت المال و تلاش برای ورود به فعالیت های سودآور که بتواند هزینه های انتخاباتی را جبران نماید.

 

گرچه هنوز افراد صالح و خادمی هستند که به دلیل تمکن مالی و برخورداری از نقدینگی کافی، قادر به هزینه کرد مبالغ هنگفت در انتخابات هستند اما به چند دلیل عمده، بهتر است کاندیداهای محترم(حتی در صورت وجود منابع مالی حلال و شرعی) از دست زدن به اقداماتی که شائبه ریخت و پاش و اسراف را به ذهن مردم متبادر می سازد خودداری ورزند.

 

اول اینکه در فرهنگ اسلامی ما هزینه کرد بی دلیل پول، مصداق بارز اسراف است.

 

دوم اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری، در حال تحمل شرایط «اقتصاد مقاومتی» هستیم و ضروری است که مراقب اعمال خود به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

 

سوم اینکه در شرایط موجود و دست و پنجه نرم کردن بخشی از مردم با مشکلات اقتصادی روزمره، چنانچه کاندیداهای محترم، مشکلات مردم را نادیده گرفته و برای ماندگاری خود پول خرج کنند، عملی کمتر اخلاقی و انسانی است.

 

چهارم اینکه به مصداق فرمایش سعدی: «مشک آن است که خود ببوید   نه آنکه عطار بگوید» بهتر است با خودداری از تولید اقلام غیر ضروری تبلیغاتی، قضاوت درباره عملکرد خود را به مردم بسپاریم.

 

اخیرأ شایعاتی مبنی بر ساخته شدن فیلم تبلیغات انتخاباتی مهندس برومندی با هدف موفقیت در انتخابات مجلس دهم شنیده شده است. همچنین شنیده شده که این فیلم توسط خبرنگار صدا و سیمای فارس و با هزینه ای نسبتأ گزاف کلید خورده است. گرچه حق طبیعی نماینده است که برای موفقیت در انتخابات پیش رو، از جیب خود هزینه کند اما بهتر است ایشان نگاهی به اطراف انداخته و با دیدن مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان مردم، از این کار منصرف شوند.

 

در صورت صحت داشتن ساخت فیلم تبلیغاتی ایشان، چقدر احتمال دارد که پیگیری و رسیدگی به امور مردم و یا حضور در پروژه های عمرانی با هدف نمایش در این فیلم صورت گیرد؟

 

مردم مرودشت، قدرشناس و آگاهند و خدمت کردن به آنان، سعادت می خواهد و آنگونه که حجت الاسلام احمدی امام جمعه شجاع و محترم مرودشت در خطبه های نماز جمعه بیان نموده است: «کار برای این مردم، وظیفه مسئولین است و نیازی به نصب بنرهای تقدیر و تشکر نیست».

 

درحالی که پس از اجرای پروژه های کوچک و بزرگ عمرانی، انواع بنرهای تقدیر و تشکر در سرتاسر شهرستان نصب می گردد، تهیه و تدارک فیلم تبلیغاتی برای ایشان، چه ضرورتی دارد؟

 


مطالب مرتبط:

مشت گره کرده آقای وکیل؛ نقد عملکرد نماینده محترم شهرستان مرودشت در جریان انتصاب استاندار فارس

تعامل یا تقابل با رسانه ها؟؟؟

چه کسی شهردار است؟ احمدی یا برومندی؟