۱۸:۲۵:۳۷ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس
آمریکا از کارشکنی در برجام پشیمان خواهد شد
نماینده مردم پاسارگاد و مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ما کاملا آمادگی داریم در صورت عدم تامین منافع ایران در برجام، اقدامات موثر و به‌موقعی انجام دهیم. قول می‌دهیم آمریکایی‌ها و غربی‌ها از کارشکنی در برجام پشیمان خواهندشد. محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به تهدید سخنان آمیز «مایک‌پنس»

نماینده مردم پاسارگاد و مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ما کاملا آمادگی داریم در صورت عدم تامین منافع ایران در برجام، اقدامات موثر و به‌موقعی انجام دهیم. قول می‌دهیم آمریکایی‌ها و غربی‌ها از کارشکنی در برجام پشیمان خواهندشد.

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به تهدید سخنان آمیز «مایک‌پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از برجام، اظهار داشت: برجام یک معاهده بین المللی پذیرفته‌شده میان چند کشور است و آمریکایی‌ها به تنهایی حق تصمیم‌گیری در این زمینه را ندارند و سخنان آنها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

نماینده مردم پاسارگاد و مرودشت با تاکید بر اینکه برجام یک سند بین‌المللی و اصل پذیرفته شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها دشمنان قسم خورده ملت ایران هستند و هر اقدامی را علیه این کشور انجام خواهند داد. این را برگ‌های تاریخ ایران قبل و بعد انقلاب اسلامی تایید می‌کند. سیاست‌های شیطان بزرگ همواره نقطه تقابل با مردم ایران بوده و این روند را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه آقای ترامپ نه تنها سند برجام؛ بلکه بسیاری از معاهده‌های بین‌المللی و زیست محیطی را زیر پا گذاشته است، افزود: سیاست‌های آمریکا پیش از ترامپ همینگونه بود. ملت ایران صحبت‌های اوباما مبنی بر اینکه «اگر می‌توانستم، تمام پیچ و مهره‌های تاسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌کردم» را فراموش نکرده است. اما آمریکایی‌ها باید به این مطلب توجه کنند که دیگر نمی‌توانند هر رفتاری را علیه کشورهای دیگر انجام دهند و در مورد جمهوری اسلامی ایران هم اراده و توانمندی‌ ملت ایران مانع اجرای سیاست‌های خصمانه آنها خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سخنان مایک پنس علیه برجام گفت: منکر این نیستیم که فشارها و کارشکنی‌های آمریکا برجام را بی‌خاصیت کرده است. چرا که قرار بود برجام مسائل مالی و بین المللی ما را به‌ویژه در حوزه‌های پول و سرمایه گذاری با حل کند. بنابراین سوء نیت و فشار آمریکا تا همین‌جا هم ضربات اساسی را به برجام وارد آورده است.

برومندی با بیان اینکه ما در یک نقطه بسیار مهم تاریخی قرار گرفته‌ایم، تاکید کرد: برای پیش‌بینی رفتار امریکا در مورد خروج یا عدم خروج از برجام، باید دید بقیه امضاکنندگان برجام و کشورهای اروپایی در قبال اقدامات این کشور چه خواهند کرد. باید دید آیا اروپایی‌ها استقلال خود را حفظ خواهند کرد یا تحت امر و سلطه امریکایی ها قرار خواهند گرفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه مسائل یادشده، این است که جمهوری اسلامی ایران برای همه اقداماتی که امریکایی ها می خواهند انجام دهند برنامه دارد. ما کاملا آمادگی داریم در صورتی که تشخیص دهیم منافع ایران از برجام تامین نمی شود، اقدامات موثر و به‌موقعی را انجام دهیم. ما قول خواهیم داد به‌ویژه در مساله هسته ای، امریکایی ها و غربی ها پشیمان خواهند شد.

به گزارش آنا، مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا به تازگی گفته بود: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از ادامه تصویب تحریم‌های بیشتر علیه تهران برای حل اختلافات درباره توافق هسته‌ای جلوگیری کرد. با وجود این، ایالات متحده قصد ندارد در آینده این راه را ادامه دهد. اشتباه نکنید، این آخرین شانس آن‌ها است. اگر توافق هسته‌ای ایران در ماه‌های آینده اصلاح نشود، ایالات متحده بلافاصله از آن خارج خواهد شد.»


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر