۱۵:۰۷:۲۰ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مرودشت تشکیل جلسه داد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت رهام پیکری فرماندار مرودشت که در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سخن میگفت اذعان داشت: علیرغم اینکه ظرفیت های مرودشت در کشور بی نظیر است اما تاکنون استفاده ای از این ظرفیت ها نشده است. وی افزود: ما وارث یک تمدن دو هزار و پانصد ساله هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت رهام پیکری فرماندار مرودشت که در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سخن میگفت اذعان داشت: علیرغم اینکه ظرفیت های مرودشت در کشور بی نظیر است اما تاکنون استفاده ای از این ظرفیت ها نشده است.

وی افزود: ما وارث یک تمدن دو هزار و پانصد ساله هستیم. پیکری با اذعان به اینکه در شهرهای دیگر کشور نهایت بهره برداری از اماکن توریستی به عمل می آید تاکید کرد:باید به دنبال راهکارهای اساسی جهت رونق گردشگری باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن ابراز تاسف از وضعیت جاده شهر مرودشت به سمت تخت جمشید گفت: بجای مراکز عرضه صنایع دستی و مواد غذایی سنتی، این جاده مملو از وانت بارهای فروش میوه و تعمیرگاه خودرو است که چهره این مسیر را بسیار زشت کرده است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان مرودشت با بیان اینکه برای جمع آوری زباله از اطراف اماکن توریستی خودم کیسه زباله بدست گرفته و پیشقدم خواهم شد از ادارات مربوطه خواست از ظرفیت مردم و بخصوص سازمانهای مردم نهاد استفاده نمایند و  تاکید کرد مسائلی مانند جمع آوری زباله و پاکسازی معابر و سطح شهر و اماکن توریستی، ساماندهی ورودی و خروجی شهر و پل شهدای گمنام و دیگر اقدامات لازم باید تا ده روز آینده انجام شود.

در ادامه موید محسنی نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه زمان اقامت مسافران در مرودشت کمتر از سایر شهرستان های استان است گفت: باید جاذبه ایجاد کنیم و با معرفی مناطق گردشگری دیگری بجز تخت جمشید، و با ایجاد و معرفی اقامتگاه های بومگردی و اقدامات مشابه، مدت زمان حضور گردشگران در شهرستان مرودشت را افزایش دهیم.

وی افزود: محوطه وسیعی در تخت جمشید وجود دارد که میتوان از آن جهت راه اندازی بازارچه صنایع دستی و یا برگزاری جشن ها و مراسمات استفاده کرد.

در ادامه این جلسه محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اذعان به اینکه مرودشت مهمترین شهرستان گردشگری کشور است گفت: اگر شهری بخواهد شهر گردشگری باشد باید شهردار و مدیران ادارات آن نیز گردشگری باشند.

فروزانی با بیان اینکه در بحث گردشگری تمام مردم شهر دخیل و درگیر هستند، مرودشت را ویترین فرهنگ ایران زمین دانست و گفت:باید کاری کنیم تا گردشگر بداند که تنها نقطه توریستی مرودشت تخت جمشید نیست و برای اینکار میتوان بطور مثال از تلفیق گردشگری و کشاورزی یا بومگردی و غیره استفاده کرد.

فروزانی در پایان بیان داشت در نوروز نود و هفت پیش بینی میشود تعداد مسافران به استان و شهرستان نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر