۱۳:۰۵:۰۸ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
دیدار اهالی فرهنگ و هنر سیدان با مبارزین دوران انقلاب اسلامی
اعضای دبیر خانه انجمن های فرهنگی و هنری بخش و شهر سیدان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حاج صمد سجادیان (معروف به حاج صمد مجاهد) یکی از مبارزین دوران انقلاب اسلامی دیدار و ملاقات داشتند و از زحمات وی در آن سالها قدردانی نمودند.   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

اعضای دبیر خانه انجمن های فرهنگی و هنری بخش و شهر سیدان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حاج صمد سجادیان (معروف به حاج صمد مجاهد) یکی از مبارزین دوران انقلاب اسلامی دیدار و ملاقات داشتند و از زحمات وی در آن سالها قدردانی نمودند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در این دیدار صمیمی حاج صمد سجادیان با اشاره به آغاز فعالیت های انقلابی درسیدان از سال ۱۳۴۲ چگونگی و شکل گیری مبارزات در سیدان و خاطرات آن دوران را برای حاضرین بیان کردند و یاد همه یاران،هم رزمان و شهیدان آن دوران را گرامی داشتند.

 

این مبارز انقلابی، اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت را در تشکیل دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری در شهر سیدان با مدیریت سید مسعود رضایی و دیگر هنرمندان شهر را بسیار ارزشمند دانست و بیان داشت از زمان شکل گیری این انجمن ها روح جدیدی در شهر و بخش دمیده شده است و این دیدار نیز یکی دیگر ار آثار خیر این تشکل ها است و بنده را یاد آن دوران انداخت و احساس جوانی و شور نشاط به من دست داده است.

 

وی نیز اشاره کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دبیر خانه فرهنگ و هنر سیدان است که در ایام چنین دیدار صمیمی وزیبایی را ترتیب داده است.

 

این مبارزه انقلابی در ادامه با تشکر از این اقدام دبیرخانه اعلام داشت انجمن های فرهنگی و هنری سیدان می توانند از منزل وباغ شخصی برای برگزاری جلسات دبیرخانه استفاده کنند و از هرگونه همکاری در حد توان دریغ نخواهد کرد.

 

در پایان این دیدار سید مسعود رضایی مسئول دبیرخانه انجمن های هنری بخش و شهر سیدان یکی از آثار خود را تقدیم این مبارز انقلابی نمودند.

 

شایان ذکر است حاج صمد سجادیان معروف به حاج صمد مجاهد به طبع شعر، مطالعه و ادبیات شهره بوده و در جلسات انجمن های فرهنگی هنری سیدان شرکت می نماید.

 

در این نشست سید مسعود رضایی مسئول دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری بخش و شهر سیدان،سید محمد هادی سجادیان مسئول بسیج هنرمندان شهرستان مرودشت،سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، عابد سجادیان مسئول تشکیل کمیته های دهگانه، سید سعدی سجادیان،محمد صادق سجادیان و سید عنایت سجادیان، باقر سجادیان از فعالان فرهنگی واجتماعی در سیدان حضور داشتند و خاطراتی از آن ایام را بیان کردند.

 

شهر سیدان مرکز بخش سیدان در ۲۰ کیلومتری شمال مرودشت اولین شهید دوران انقلاب اسلامی شهید عبدالعلی حسن پور را در ۲۲ بهمن ۵۷ تقدیم میهن اسلامی کرده است. سیدان با بیست سال عمر شهری، فاقد هرگونه زیر ساخت های فرهنگی و هنری می باشد.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر