۱۶:۵۶:۲۷ - شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
تجلیل از بانوان رابطین ادارات مرودشت با حضور مدیرکل امور بانوان فارس
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در این برنامه که با حضور سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استان فارس، امام جمعه مرودشت، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان مرودشت، بانوان رابط ادارات برگزار شد، حجه الاسلام آقایی امام جمعه مرودشت ضمن تبریک مجدد میلاد حضرت زهرا، بیان

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در این برنامه که با حضور سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استان فارس، امام جمعه مرودشت، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان مرودشت، بانوان رابط ادارات برگزار شد، حجه الاسلام آقایی امام جمعه مرودشت ضمن تبریک مجدد میلاد حضرت زهرا، بیان داشت: خداوند زن و مرد را مکمل یکدیگر و علقه میان آنان را عامل تحکیم وحدت خانواده قرار داده است و طبق فرمایش قرآن حجابی میان آن دو قرار داده شده است تا ضمن حفظ استقلال شخصیت هر دو، فرزندان صالحی در نهاد خانواده رشد یابند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت بانوان شاغل در ادارات و همچنین همسران مدیران افزود: فعالیت مسئولانه بانوان در ادارات و نهادهای دولتی و اجتماعی و همچنین همراهی همسران مدیران و بردباری ایشان، فرصت ارزشمندی برای پیشرفت و موفقیت مدیران است که باید قدردان این موهبت بود.

سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و مشاور استاندار فارس در امور بانوان نیز در این برنامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) و تأکید امامان معصوم بر جایگاه والای ایشان، بیان داشت: تربیت و پرورش در محضر پدر و مادر بزرگواری همچون حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س)، موجب شده است که حضرت زهرا(س) خصایل بیشماری داشته باشند که الگو پذیری از ایشان را برای تمامی شیعیان عامل رشد و سعادت قرار دهد. وی افزود: امروزه بسیاری از اختلافات موجود در خانواده ها ناشی از عدم گذشت، حسادت، خودخواهی و … است این است در حالی که در مکتب و سیاق حضرت زهرا(س)، دیگران بر خود فرد ارجح هستند و افراد خانواده، مهارت های ارتباطی، توان گفتگو و سعه صدر کافی دارند.

مدیرکل امور بانوان استان فارس، ممارست برای کسب ویژگی های حضرت زهرا(س) را بهترین شیوه تربیتی برشمرد و گفت: نمی توان تمام ویژگی های ایشان را به دست آورد اما می توان با الگو قرار دادن ایشان، به برخی رسید و همانگونه که مادران شهدا، بانوان خیّر و انفاق کننده، بانوان عفیف و… پیرو برخی خصلتهای ایشان هستند و باید تلاش شود این خصلتها به دختران نیز آموزش داده شود چرا که مادر، نقش اساسی در تربیت فرزند دارد.

وی افزود: تمام تعلیمات پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) به فرزندشان، در زندگی زناشویی ایشان با حضرت علی(ع) نمود پیدا کرد و نتیجه آن تربیت فرزندانی چون حسنین و زینبین بود.

مشاور استاندار فارس با اشاره به برخی فعالیت های انجام گرفته در جهت حمایت از بانوان و توانمند سازی ایشان بیان داشت: در طرحی که از میلاد حضرت زهرا(س) آغاز شده و تا میلاد امام زمان(عج) ادامه خواهد یافت، تلاش کرده ایم مبالغ مورد نیاز برای آزاد سازی زنان زندانی غیر عمد را با مشارکت خیّرین جمع آوری کنیم و مادران را به کانون خانواده ها بازگردانیم.

دستغیب گفت: اگر اهل بیت علیهم السلام محبوب هستند به این دلیل است که چیزی جز خیر و خوبی نداشتند و جز برای مردم و رفع حوائج ایشان تلاش نکردند و اگر مدیران هم می خواهند سعادتمند باشند، باید به این سیاق کار کنند.

مهندس پیکری فرماندار شهرستان مرودشت نیز در این برنامه که در سالن شهرداری مرودشت برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی زن در اجتماع امروزی بیان داشت: از بدو انقلاب، بانوان پا به پای مردان، در موفقیت و تثبیت انقلاب کوشیدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز به این سمت حرکت کرده است که حضور زن در جامعه آزادتر و پویاتر باشد.

وی ضمن تأکید بر حفظ تعادل در توسعه مشارکت بانوان در جامعه افزود: همانگونه که فرصت فعالیت در سطح جامعه برای بانوان ایجاد شده است، باید به بانوان مجال داده شود تا از ظرفیت ها و توان مدیریتی ایشان استفاده شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت با بیان اینکه از بین پانصد فرماندار، تنها چهار فرماندار زن در سطح کشور فعالیت می کنند بیان داشت: همانگونه که دولت تدبیر و امید در عرض سی ماه توانست دولتهای بزرگ مدعی را به پای میز مذاکره بکشاند، باید نگاه خود را به سمت شایسته پروری و شایسته سالاری ببرد و با ایجاد فرصت برای بانوان و جوانان به سمت توسعه همه جانبه پیش برود.

مهندس پیکری افزود: همه ما در مرودشت باید دست به دست هم بدهیم و دلسوز ظرفیت های این شهر باشیم و اگر دل در گرو پیشرفت شهر داریم، به قدر خود برای آن بکوشیم و توسعه دانش محور را در دستور کار خویش قرار دهیم.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر