۱۳:۳۵:۲۱ - جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
برگزاری پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت
پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت به ریاست حجه الاسلام آقائی امام جمعه و به میزبانی شهرداری مرودشت برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این نشست، شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خوشامدگویی به اعضای جدید

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت به ریاست حجه الاسلام آقائی امام جمعه و به میزبانی شهرداری مرودشت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این نشست، شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خوشامدگویی به اعضای جدید شورای فرهنگ عمومی، به بیان دستور کار جلسه با عنوان برگزاری مراسم میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن در سطح شهرستان مرودشت و معرفی شایسته این شهرستان به میهمانان نوروزی پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد فضای با نشاط برای خانواده ها بیان داشت: طبق فرمایش بزرگان دین، میلاد و اعیاد مذهبی از جمله زمان هایی است که می توان محیطی شاد را برای خانواده ها ایجاد نمود که میلاد حضرت زهرا(س) به دلیل جایگاه خاص آن حضرت در میان شیعیان، می تواند فرصت گرانبهایی برای رسیدن به این مطلوب باشد.

صالحی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت بیان داشت: با توجه به حضور فرماندار شهرستان در شورای فرهنگ عمومی بعنوان نائب رئیس، مصوبات این شورا دارای الزام اجرایی برای تمام ارگان هاست و همین مساله موجب اثرگذاری بیشتر جلسات است.
نمایش تصویری عملکرد و گزارش فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهرداری مرودشت در سال ۹۶ نخستین بخش این جلسه بود.
مهندس چراغی شهردار، فعالیت های بیشتر و دامنه دار تر در حوزه فرهنگ با هدایت شورای شهر را از اولویت های شهرداری برشمرد و پرداختن به این امور از طریق معاونت فرهنگی را در دستور کار شهرداری دانست.

در ادامه جلسه حجه الاسلام آقائی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با تأکید بر جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری های کلان فرهنگی شهرستان بیان داشت: پیشنهاد می کنیم که با پیش بینی ساز و کارهای لازم در این شورا، سال آینده مدیرانی که در زمینه تحقق عملی شعار مطرح شده مقام معظم رهبری، رعایت اصول مدیریت و حقوق ارباب رجوع در سال ۹۷ بیشترین موفقیت را به دست می آورند، انتخاب و به شهروندان معرفی گردد.

حجه الاسلام آقائی با اشاره به ضرورت حضور فعالانه اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات بیان داشت: به دلیل پیچیدگی مباحث فرهنگی، نیاز است که مدیران و یا جانشینان رسمی ایشان با آمادگی و تسلط کامل بر دستور جلسه در جلسات حاضر شوند و راهکارها و برنامه های عملی برای مواجهه با مشکلات فرهنگی شهر ارائه دهند.
امام جمعه مرودشت همچنین در خصوص برنامه ویژه میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) بیان داشت: می توان در کنار تمامی برنامه هایی که ارگان ها برگزار می نمایند، برنامه ای نیز مختص بانوان کارمند و همسران مدیران مجموعه شهرستان برگزار شود و از همراهی و صبر ایشان تقدیر به عمل آید.

محمد کریم میرزایی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان مرودشت نیز در این جلسه با بیان ظرفیت های شهرستان در بحث گردشگری گفت: با توجه به فرصت های ویژه گردشگری و صنایع دستی، باید با ایجاد زیرساختهای لازم در راستای رونق صنعت گردشگری و ریشه کنی فقر ناشی از مشکلات کشاورزی اقدام نمود و در این زمینه صدا و سیما می تواند نقش بسیار مهمی در معرفی شهرستان ایفا نماید.
وی الگوی فاروق را نمونه موفقی در این زمینه برشمرد و خواستار گسترش نمونه های از این دست در سطح شهرستان شد.

حجه الاسلام زارع رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت نیز در ادامه این جلسه به بیان برخی از اقدامات این نهاد در راستای ایجاد نشاط در اعیاد و مناسبت های مذهبی اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت ممتاز آیت الله موسوی نژاد و فعالیت های ارزنده ایشان در حوزه علمیه شهرستان مرودشت، بر مجموعه شهر تکلیف است که مراسم تجلیل این عالم بزرگوار برگزار شود.

فاتحی رئیس دادگستری شهرستان مرودشت نیز در این جلسه به ضرورت تقویت زیرساخت های گردشگری بیان داشت: بیکاری، ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است و برای تقویت بنیه اقتصادی شهر و حل بسیاری ناهنجاری ها، باید زیر ساختهای توسعه گردشگری مهیا شود.

سرهنگ زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت نیز در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به آمار بالای استفاده شهروندان از فضای مجازی، بیان داشت: با ابزارهای سنتی به تنهایی نمی توان با اغلب ناهنجاری های فرهنگی اجتماعی برخورد کرد و باید به سمت ایده پردازی و تولید مطالب جذاب برای مخاطبین و استفاده بهینه از فضای مجازی برویم.

سرهنگ زارع جانشین فرمانده مقاومت بسیج شهرستان مرودشت نیز در این جلسه با اشاره به لزوم پیگیری مستمر برخی از مسائل و دستورات جلسات شورای فرهنگ عمومی و ارائه گزارش های لازم در این زمینه، خواستار قرار دادن برخی موضوعات در دستور کار دائمی جلسات شورا شد.

بوستانی دادستان شهرستان مرودشت نیز در این جلسه به ضرورت مناسب سازی چهره شهر مرودشت برای میزبانی از میهمانان نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: جمع آوری متکدیان، اتباع بیگانه، ساماندهی دست فروشان و ماشین های فروش میوه در مسیر، اتمام هرچه سریعتر پروژه ورودی تخت جمشید، ساماندهی بلوار قدس، رعایت هر چه بیشتر نزاکت و … از جمله اقداماتی است که باید هرچه سریعتر و با قاطعیت صورت گیرد.

وی همچنین به لزوم پیروی از سیره حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: هر فردی باید به سهم خویش در حفظ ارزشهای دینی بکوشد و مسئولین ادارات نیز باید به لزوم حفظ حجاب در دستگاه های خویش اهتمام بورزند.
دکتر حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بر لزوم بهره گیری از نظرات کارشناسی اساتید و پژوهشگران و انجام کار علمی تاکید نمود و مرتضی چراغی ریاست اداره آموزش و پرورش نیز بر اهمیت بخشی به خانواده بزرگ آموزش و پرورش و ضرورت رفع مشکلات این بخش اثر گذار اشاره داشت.

در ادامه جلسه سایر اعضا نیز به بیان برنامه ها و مسائل موجود در حیطه دستور کار جلسه پرداختند و راه حل های خود را در این زمینه اعلام نمودند.

در پایان مصوب شد جشن میلاد حضرت زهرا(س) با مدیریت فرمانداری شهرستان، به صورت متمرکز و با حضور ادارات عضو شورای اداری برگزار گردد، همچنین فضا سازی مناسب با میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) از سوی بخشداری و شهرداری ها در بخش ها و از طریق بخشداری مرکزی و شهرداری مرودشت، دربخش مرکزی صورت گیرد.

فضا سازی وبرگزاری جشن در تمامی پایگاه های مقاومت، مساجد، تکایا، بقاع مذهبی و.. از طریق ناحیه مقاومت بسبج، ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و حوزه های علمیه، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین مقرر شد با الگو گیری از بروشورهای شهرداری مرودشت، سایر شهرداری ها اقدام به تهیه و چاپ ویژه معرفی شهرستان نمایند به نحوی که بروشور شامل تصاویر و جملات قصار حضرت امام و مقام معظم رهبری، معرفی نخبگان و توانمندی های بخش، تلفن های ضروری و… باشد و نمونه بروشور به فرمانداری شهرستان و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال گردد.

با توجه به تأکید فرمانداری، اعضای شورا در محدوده توانمندی و امکانات موجود، همکاری لازم را با موسسه فرهنگی و هنری مرودشت شناسی در برگزاری هفته بزرگداشت “مرودشت” به عمل آورند.
جلسه با ذکر صلوات پایان یافت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر