۱۸:۵۳:۳۲ - چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
اعتراض سیدانی ها به رفتار سرپرست کتابخانه های استان
به گزارش خبرنگار پارس دشت اعضای شورای اسلامی شهرسیدان، رییس آموزش و پرورش بخش، مسئول دبیرخانه انجمن های هنری سیدان، معتمدین، هنرمندان و اهالی شهرسیدان با حضور در دفتر صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به آن چه “رفتار غیرفرهنگی روح اله منوچهری سرپرست کتابخانه های استان” بیان شد اعتراض کردند.   لازم

IMG_20170621_230655
به گزارش خبرنگار پارس دشت اعضای شورای اسلامی شهرسیدان، رییس آموزش و پرورش بخش، مسئول دبیرخانه انجمن های هنری سیدان، معتمدین، هنرمندان و اهالی شهرسیدان با حضور در دفتر صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به آن چه “رفتار غیرفرهنگی روح اله منوچهری سرپرست کتابخانه های استان” بیان شد اعتراض کردند.

 

لازم بذکر است که منوچهری روز گذشته با حضور در شهر سیدان دستور ممانعت از فعالیت خانه فرهنگ درآستانه افتتاح سیدان را صادر نموده و سبب این اعتراض گردیده بود.

 

سید مسعود رضایی رییس اسبق اداره ارشاد و مسئول دبیرخانه هنری سیدان در ابتدای جلسه با قرایت متن، اعتراض اهالی سیدان را اعلام نمود.

 

اصغرسجادیان رییس آموزش و پرورش بخش و عضوشورای شهر با گلایه جدی نسبت به رفتار ناشایست منوچهری سرپرست کتابخانه های عمومی استان گفت: ایشان به مصوبه انجمن کتابخانه های بخش بی احترامی نموده و دلیلی ندارد شورای شهر و شهرداری ازین به بعد به چنین کتابخانه ای که درب آن بروی جوانان شهر بسته شده، پولی پرداخت کند. وی افزود به نشانه اعتراض به این رفتار تا اطلاع ثانوی از شرکت در جلسات انجمن کتابخانه ها خودداری می کنیم.

 

سید سعدی سجادیان عضو شورای شهر با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی در بخش اشاره کرد: نزدیک به ۲ هزار جوان و نوجوان بخش سیدان چشم انتظار افتتاح این مرکز فرهنگی بودند و اینک باید آواره کوچه و خیابان باشند.

 

ستار سجادیان نایب رییس شورای شهر با تعجب از رفتار صورت گرفته توسط سرپرست کتابخانه های عمومی استان گفت: ایشان ابتدا قول همکاری دادند اما ناگهان تغییر رفتار داده و دستور تخلیه تمام تجهیزات خانه فرهنگ از کتابخانه را صادر کردند که جای تعجب و گلایه است.

 

سید عابد سجادیان کارآفرین و معتمد محلی با اعلام این مطلب که سیدانی ها آماده اند در اعتراض به این رفتار توهین آمیز به دفتر استاندار بروند گفت: مردم سیدان باید دلیل این رفتار توهین آمیز را بدانند و کسی نمی تواند امکانات موجود در بخش را از مردم و جوانان دریغ کند.

 

شهرام صالحی رییس اداره با تشکر از احساس مسئولیت سیدانی ها و حضور موثر ایشان در تمام عرصه های انقلاب گفت: رفتار آقای منوچهری را غیر مدیریتی میدانم و امیدوارم ایشان اشتباه خود را جبران نماید.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به انجام هماهنگی های قبلی با آقای منوچهری گفت: مکاتبه لازم در فروردین ماه انجام شده و رضایت تلفنی ایشان اخذ شده اما متاسفانه ایشان نه تنها قول خویش را فراموش نمودند بلکه به امضاء اعضای انجمن کتابخانه های بخش و از جمله امام جمعه محترم سیدان، بخشدار، شهردار و شورای شهر بی اعتنایی نموده و فضای بلا استفاده کتابخانه را از جوانان مشتاق سیدان دریغ کردند.

 

وی با اشاره به این که این موضوع را باطلاع مجمع نمایندگان فارس خواهد رساند و رسانه ها را نیز در جریان خواهد گذاشت افزود: چنین رفتاری در شان مردم شریف سیدان و استان فرهنگی فارس نیست و متاسفم که رفتار سرپرست کتابخانه های عمومی استان راه هرگونه همکاری صمیمانه را بین اداره ارشاد و کتابخانه های عمومی مسدود ساخت.

 

صالحی افزود: به احترام مردم و جوانان شریف سیدان، امام جمعه محترم، بخشدار، شهردار، شورای شهر و سایر اعضای انجمن کتابخانه های بخش که نام و امضای آنان ذیل مصوبه “واگذاری فضای بلاستفاده کتابخانه به جوانان سیدانی” از سوی آقای منوچهری نادیده گرفته شد، همکاری اداره ارشاد با کتابخانه های عمومی را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهیم آورد.

 

لازم بذکر است که نامبردگان پس از این دیدار با مراجعه به فرمانداری شهرستان در دفتر مهندس سید مختار امیری معاونت عمرانی فرمانداری حاضر و مراتب اعتراص خود را به اطلاع نماینده عالی دولت رسانده و خواستار رسیدگی شدند.

IMG_20170621_230707IMG_20170621_230701IMG_20170621_230710IMG_20170621_230712

ديدگاه بسته است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر