۱۸:۰۲:۴۷ - یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳
دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در مرودشت
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت استان فارس از دستگیری عامل انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی خبر داد.   به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از حوزه اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، علی شیبانیان اظهار کرد: در پی اعلام شکایت افرادی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنان در شبکه‌های اجتماعی، موضوع برای بررسی

13920912000477_PhotoA

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت استان فارس از دستگیری عامل انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از حوزه اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، علی شیبانیان اظهار کرد: در پی اعلام شکایت افرادی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنان در شبکه‌های اجتماعی، موضوع برای بررسی در دستور کار ویژه مأموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

 

وی افزود: مأموران پلیس فتا با انجام یک‌سری اقدامات فنی، پلیسی و جمع‌آوری مستندات مربوطه از طریق مهندسی اجتماعی موفق به شناسایی عامل انتشار تصاویر شده و با هماهنگی مراجع قضائی وی را دستگیر کردند.

 

شیبانیان خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی متهم به بزه انتسابی اعتراف و بیان کرد با پدر یکی از شاکیان همکار بودم که در اثر سهل‌انگاری و غفلت وی اطلاعات محرمانه را از گوشی تلفنش به گوشی خود انتقال و سپس با تهدید دخترش قصد اخاذی از وی را داشتم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در این مورد پرونده تشکیل و متهم با قرار صادره روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد فایل‌هایی مانند عکس، ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند، برای نگهداری تصاویر از یک حافظه خارجی (HArdEXternal) استفاده کنند و به خاطر داشته باشند افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اینترنتی اعتماد شما را جلب کنند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر