۴:۲۵:۲۵ - دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در مرودشت
فرماندار مرودشت خواستار استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی شورای فرهنگ عمومی در فرهنگ‌سازی اجتماعی در این شهرستان شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور امام‌جمعه شهر مرودشت و دیگر اعضا در دفتر امام‌ جمعه تشکیل شد به

13930124000604_PhotoA

فرماندار مرودشت خواستار استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی شورای فرهنگ عمومی در فرهنگ‌سازی اجتماعی در این شهرستان شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور امام‌جمعه شهر مرودشت و دیگر اعضا در دفتر امام‌ جمعه تشکیل شد به نقش شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی عرصه تقویت مبانی دینی و ملی ما و از جمله نهادهای مهم و تصمیم‌سازی است که با حضور و مشورت علما، اساتید و مسئولان فرهنگی شهر وظیفه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت، تجزیه‌وتحلیل وضع فرهنگ عمومی را به عهده دارد از این‌ رو برگزاری مستمر و مداوم جلسات این شورا باید با دستور کار مشخص و معین صورت گیرد.

 

وی بن‌مایه، بقا و استمرار نظام را گرایش مردم به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی عنوان کرد و افزود: هر جا که مردم هزینه‌ای به دوش گرفته‌اند به‌ حساب عینیت بخشیدن و تداوم فرهنگ و معارف دینی بوده است.

 

فرماندار مرودشت در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فرهنگ‌سازی و هدفمند کردن مراسم ترحیم و سوگواری و برچیده شدن بدعت‌ها و خرافات در این‌گونه مجالس و همچنین تدوین منشور آیین برگزاری آن‌ها با لحاظ کردن نظر مردم و نخبگان و علمای شهرستان شد و تصریح کرد: روزبه‌روز شاهد نفوذ سنت‌های غلط و دست و پاگیر در فرهنگ عمومی و اصیل مردم هستیم که با فرهنگ دینی و اصیل ملی ما منافات دارد.

 

حسینی با بیان اینکه بخشی از سنت‌های اجتماعی پسندیده و بخشی زاییده رقابت‌های بی‌مورد اجتماعی است؛ گفت: امروز شاهد هستیم برخی افراد با هزینه کردن‌های نامتعارف، در خرید تاج گل، نصب بنر و پلاکارد، شام و نهار و مراسم متعدد صاحب‌عزا را با مشکلات مالی روبه‌رو می‌کنند و عزای دیگری بر عزای مصیبت دیدگان می‌افزایند و اگر این هزینه‌ها را برای کمک به صاحب‌عزا و یا در خیرات جامعه مصرف کنیم سزاوارتر است.

 

امام‌ جمعه مرودشت نیز در این نشست به ایدئولوژی و اندیشه سیاسی امام در پایان دادن به سیطره و سلطه فرهنگی جهان‌خواران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهبردها و سیاست‌های امام خمینی (ره) در ادامه مبارزه و انقلاب خود به کمک مردم نهادینه کردن ساختار فرهنگ غنی دینی و اسلامی بود.

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی بیان داشت: اگر بتوانیم فرهنگ عمومی جامعه را دینی و آن را به دیگر ملل صادر کنیم به‌یقین فرهنگ غربی در بین جوامع ما جایگاهی نخواهد داشت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر