۳:۴۲:۱۱ - چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
استقرارتیم پژوهشی درپایگاه هایی که به ثبت جهانی رسیده اند
استقرار تیم پژوهشی و عملیاتی در پایگاه هایی که به ثبت جهانی رسیده و در فهرست سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) قرار دارند برای حفظ این پایگاه ها ضروری است.   به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل امور پایگاه های میراث جهانی کشور عصر دیروز در نشست با کارشناسان و مرمتکاران پایگاه تخت

IMG12141078

استقرار تیم پژوهشی و عملیاتی در پایگاه هایی که به ثبت جهانی رسیده و در فهرست سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) قرار دارند برای حفظ این پایگاه ها ضروری است.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل امور پایگاه های میراث جهانی کشور عصر دیروز در نشست با کارشناسان و مرمتکاران پایگاه تخت جمشید گفت:استقرار تیم پژوهشی و عملیاتی موجب می شود که این گونه پایگاه ها مطابق با قوانین مصوب یونسکو و علم روز حفظ و معرفی شوند.

 

فرهاد عزیزی زلانی ، توجه به پژوهش ، حفاظت و مرمت را از اصلی ترین مولفه ها برای احیا و پویایی پایگاه های میراث جهانی کشور دانست.

 

وی افزود: موضوع هیات امنایی اداره شدن پایگاه های جهانی کشور هم اینک در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

 

مدیرکل امور پایگاه های میراث جهانی کشور همچنین در بازدید از موزه در حال مرمت مجموعه جهانی تخت جمشید گفت :مشابه پایگاه جهانی تخت جمشید در دنیا کم است و این انحصار نشات گرفته از ویژگی های خاص این بنای شکوهمند است بنابراین باید همه تلاش خود را برای حفاظت از این میراث با ارزش به کار گیریم.

 

سرپرست پایگاه جهانی تخت جمشید افزود: این پایگاه به لحاظ داشتن قابلیت های فراوان یکی از نمونه های شاخص برای مطرح شدن به عنوان مرکزی پژوهشی و علمی است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر