۲۰:۰۸:۲۴ - جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
افتتاح طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه شهرستان مرودشت+ تصاویر
 همزمان با چهارمین روز از دهه فجر، طرح اضطراری افزایش ظرفیت تصفیه خانه شهرستان مرودشت افتتاح شد.   پارس دشت- طی مراسمی با حضور خلیل رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس، حسن فیاض پور مدیرکل بحران استانداری فارس، حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه ای فارس، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت و ماشاءالله حیدرزاده فرماندار و

 همزمان با چهارمین روز از دهه فجر، طرح اضطراری افزایش ظرفیت تصفیه خانه شهرستان مرودشت افتتاح شد.

 

پارس دشت- طی مراسمی با حضور خلیل رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس، حسن فیاض پور مدیرکل بحران استانداری فارس، حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه ای فارس، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت و ماشاءالله حیدرزاده فرماندار و جمعی از دیگر مسئولان شهرستانی، طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه شهرستان مرودشت افتتاح شد.

 

IMG_0562

در ابتدای این مراسم، حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس بیان داشت: با نصب ۸ دستگاه فیلتر، تصفیه خانه آب شهرستان مرودشت، قابلیت تصفیه ۷۰۰ لیتر آب بر ثانیه را خواهد داشت و موجب تصفیه و افزایش فشار آب در شهرستان های مرودشت و شیراز می شود.

 

حمید رضا دهقانی هزینه اجرای این طرح را بالغ بر هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و عنوان کرد: طرح فوق که در مدت ده ماه اجرا شد، که از نظر زمان و هزینه اجرا، ۴۰ الی ۵۰ درصد نسبت به طرح های مشابه، کمتر است.

 

IMG_0616

در ادامه، خلیل رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس با تأکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف آب و رفع معایب سیستم آب رسانی برای مدیریت خشکسالی اظهار داشت: وضعیت کنونی دولت و کشور اجازه ساخت و ساز سدهای جدید، تعویض فیلتر وتصفیه خانه ها را نمی دهد. از سویی آب بهای دریافتی از مردم نیز بسیار ناچیز است و پاسخ گوی هزینه های نگهداری تاسیسات نیست. به همین دلیل، تنها راه حل جهت خروج از موقعیت فعلی و عدم نیاز به جیره بندی، استفاده بهینه و مدیریت مصرف منابع آبی موجود می باشد.

 

وی با اشاره به خط اول انتقال آب از سد درودزن به شیراز عنوان کرد: اهمیت خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال احداث می شود، در این است که باعث بهینه کردن انتقال آب و هدررفت آن در مسیر انتقال شده و علاوه بر این، امکان آب رسانی به روستاهای اطراف و حتی بخشی از روستاهای بیضا می گردد.

 

معاون استاندار فارس در پایان خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت آب رسانی به معنای فراموش کردن شرایط بحرانی خشکسالی و افزایش مصرف آب نیست، بلکه مردم و مسئولین باید با کمک یکدیگر سعی کنند زمینه ساز آب رسانی به بخش هایی مانند زرقان و خرامه و … شوند تا مردم آن مناطق نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار گردند.

 

IMG_0582

برومندی، نماینده مردم شهرستان مرودشت و ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این برنامه، با تشکر از دولت در جهت کمک به حل مشکل آب آشامیدنی مردم این شهرستان پس از ۳۵سال اظهار ابراز نمود: درسال ۹۰ میزان برداشت آب شهرستان مرودشت از سد درودزن حدود ۱۷۰ لیتر در ثانیه و از چاه های موجود در سطح شهرستان، حدود۲۴۰ لیتر در ثانیه بود که به دلیل خشکسالی، این میزان به ۱۲۰لیتر در ثانیه رسیده بود.

 

IMG_0588

وی افزود: با پیگیرهای انجام شده وهمکاری مسئولین استانی و شهرستانی به منظور تعویض فیلترها و افتتاح تصفیه خانه مرودشت، میزان برداشت شهرستان مرودشت از سد درودزن به ۵۰۰ تا ۸۰۰ لیترخواهد رسید با این حال برای حل مشکلات مردم، همچنان نیاز به یک نصب مخزن ۱۰هزار لیتری آب درجنوب شهر وجود دارد.

 

با اشاره به اینکه فیلتر های موجود تصفیه خانه فوق باعث می گردد اب شرب این شهرستان از وضعیت مطلوب تری برخوردارگردد و با اوزن زنی در مواقع کمبود فشار باعث تصفیه اب مطلوب شرب و انتقال ان به مردم این شهرستان خواهد شد.

 

در ادامه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، از مجریان طرح تقدیر به عمل آمد و توسط فرماندار مرودشت مجموعه تصفیه خانه خط اول آبرسانی از سد درودزن افتتاح گردید.

 

عکس از زهرا زارعی

IMG_0629 IMG_0632 IMG_0639 IMG_0642 IMG_0646 IMG_0659 IMG_0661 IMG_0683

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر