۱۳:۲۳:۱۴ - شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
امام جمعه مرودشت تاکید کرد: فراهم کردن زمینه حضور فعال اقشار جامعه در مساجد
امام جمعه مرودشت با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت‌امنا، مساجد را ملک خود می‌دانند گفت: باید مردم از قشرهای مختلف بتوانند در مساجد حضور فعال داشته باشند.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن قدردانی از حرکت‌های مردمی در برگزاری جشن‌ اعیاد اظهار داشت:

13930427000318_PhotoA

امام جمعه مرودشت با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت‌امنا، مساجد را ملک خود می‌دانند گفت: باید مردم از قشرهای مختلف بتوانند در مساجد حضور فعال داشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن قدردانی از حرکت‌های مردمی در برگزاری جشن‌ اعیاد اظهار داشت: باید همان‌طور که کمیت جشن‌ها افزایش می‌یابد به محتوای آن‌ها نیز توجه کنیم که خدای ناکرده مسیرمان انحراف پیدا نکند.

 

امام‌جمعه مرودشت همچنین به سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن یادآوری این عروج ملکوتی گفت: برگزاری برنامه‌های سالگرد نشان از عشق عمیق این ملت به رهبر کبیر انقلاب است.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از امام وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب عنایتی از طرف خدا بود که برای ادامه مسیر انقلاب برگزیده شد تصریح کرد: بیانات هرساله ایشان چراغ راهی برای ادامه حرکت انقلاب است.

 

خطیب جمعه مرودشت اضافه کرد: اگر ما این بیانات را به‌عنوان بهترین توشه در مسیر خود و انقلاب قرار دهیم این انقلاب آسیب نخواهد دید.

 

حجت‌الاسلام احمدی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام پرداخت و اظهار داشت: ایشان به مسئله تحریف سخنان امام توسط برخی به نفع خود اشاره داشتند که باید مراقب باشیم هر شخصیتی نخواهد امام را مورد تحریف قرار دهد.

 

وی تکیه‌بر اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی و لندن‌نشینی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مواظب باشیم در دام اسلامی که موردحمایت لندن نشین‌ها و آخوندهای درباری است قرار نگیریم که هر دو برادران شیطان هستند.

 

امام‌جمعه مرودشت تکیه‌بر محرومان و مستضعفان را از دیگر موارد مورد تأکید رهبر انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام گفتند من را خادم مردم بدانید نه رهبر باید مسئولان خود را همواره در راستای خدمتگزاری به‌ویژه به محرومان ببینند.

 

وی همچنین بر تأکید رهبر انقلاب به خط امام در مقابل استکبار به‌ویژه آمریکا اشاره کرد و گفت: امام مخالف جدی قلدران و به‌ویژه آمریکا بود چراکه اسلام با قلدران آشتی نخواهد کرد.

 

امام‌جمعه مرودشت در ادامه به قیام ۱۵ خرداد و کشتار بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم انقلابی ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این حادثه سند تاریخی از جنایات آمریکا در کشور ما است.

 

حجت‌الاسلام احمدی افزود: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان قیام خونین ۱۵ خرداد باعث تداوم انقلاب می‌شود و تمام افراد وظیفه‌ دارند تا نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

 

خطیب جمعه مرودشت همچنین با اشاره به‌روز جهانی محیط‌زیست گفت: باید طوری محیط‌زیست را مهیا کنیم که هم ازنظر جسمی و هم ازنظر روحی سالم بمانیم.

 

وی با اشاره به برخی بیماری‌ها در مرودشت ازجمله سالک خاطرنشان کرد: سالم نگاه‌داشتن محیط از عوامل مهمی است که می‌تواند این بیماری را از بین ببرد.

 

احمدی همچنین با اشاره به دهه نکوداشت مساجد بر ضرورت آماده‌سازی مناسب مساجد ازنظر بهداشتی تأکید کرد و گفت: آنچه مهم‌تر از این موضوع بوده آماده‌سازی فضای مسجد به‌نوعی که حضور جوانان بیشتر شود است.

 

وی بابیان اینکه برخی از اعضای هیئت‌امنا مساجد را ملک خود می‌دانند تصریح کرد: باید به این مسئله به‌گونه‌ای توجه شود که مردم از قشرهای مختلف بتوانند در مساجد حضور فعال داشته باشند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر