۲۰:۴۰:۰۷ - جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳
امام جمعه مرودشت: جایگاه نماز جمعه حاکمیتی است
امام جمعه مرودشت گفت: نماز جمعه تنها جایگاهی که به موعظه و سخنرانی بسنده کند نیست و به‌عنوان دفاع از حقوق و مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها نقش حاکمیتی دارد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به قدردانی نافذ مقام معظم

امام جمعه مرودشت گفت: نماز جمعه تنها جایگاهی که به موعظه و سخنرانی بسنده کند نیست و به‌عنوان دفاع از حقوق و مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها نقش حاکمیتی دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به قدردانی نافذ مقام معظم رهبری از حضور نقش‌آفرین مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: مسئولان نیز باید با خدمت‌گزاری به مردم سپاسگزار این پشتیبانان واقعی انقلاب باشند.

 

امام‌جمعه مرودشت در ادامه به تحولات منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه امروز در صحنه بین‌المللی و خاورمیانه روی‌داده نتیجه حرکت‌هایی است که از استکبار جهانی و انگلیس و آمریکا و متحدانش در مبارزه با تروریسم داشته‌اند.

 

خطیب جمعه مرودشت افزود: مشهود است که در این مسیر مبارزه تناقض‌هایی وجود دارد و باعث گرفتار شدن خودشان شده است.

 

وی ادامه داد: امروز حرکت‌های خشونت‌آمیز داعشی‌ها و امثال آن از مرز سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه فراتر رفته و حتی یهودیان فرانسه را نیز تهدید می‌کند، حال آن‌هایی که داعیه مبارزه با تروریسم و فریاد مبارزه با تکفیری‌ها و داعشی‌ها را سر می‌دهند کجایند که ببینند خود در چاهی که کنده‌اند خواهند افتاد.

 

احمدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز مرودشت، ضمن اشاره به جریان انصارالله در یمن که به یک حرکت عمومی تبدیل ‌شده است آن را یک جریان مثبت دانست و تصریح کرد: درصورتی‌که این جریان نیز در مسیر جریان مقاومت حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک الگو برای آن‌ها قرار گیرد موفق‌تر خواهند بود.

 

امام‌جمعه مرودشت همچنین با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد اسوه صبر کربلا حضرت زینب (س) و نامگذاری این روز به‌نام پرستار گفت: ثواب یک شبانه‌روز پرستاری و مراقبت از یک مریض برابر یک‌سال عبادت یک عابد است.

 

خطیب جمعه مرودشت همچنین با اشاره به‌ حکم تحریم تنباکو و فتوای آن توسط میرزای شیرازی به نقش روحانیت در طول یک‌صد سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: هر جنبش و انقلابی که صورت گرفته از فریاد ندای مشروطه تا ملی شدن صنعت نفت و مبارزه با رژیم پهلوی اول و دوم روحانیت در رأس قرار داشته و نقش آن بی‌بدیل است.

 

احمدی همچنین بابیان اهمیت جایگاه نماز جمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه تنها جایگاهی که به موعظه و سخنرانی بسنده کند نیست و به‌عنوان دفاع از حقوق و مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها نقش حاکمیتی دارد.

 

وی از پیگیری مشکلات این شهرستان توسط برخی مسئولان که در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته عنوان‌شده بود قدردانی و تصریح کرد: تا زمانی که این مشکلات وجود داشته باشد از این مکان اعلام خواهد شد.

 

وی پرداخت بخشی از حقوق کارگران شهرداری را کافی ندانست و از شهردار مرودشت خواست تا پیمانکاران را موظف کند ابتدا حقوق کارگران را بپردازند و اگر پیمانکاری رعایت نمی‌کند از او در امور شهر استفاده نشود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر