۱۵:۳۸:۲۰ - دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
امام جمعه مرودشت: وابستگی فرهنگی زیانبار تر ازتحریم های اقتصادی است
امام جمعه مرودشت گفت: اعمال تحریم ها تاثیر آنچنانی بر ما ندارد و در حقیقت باید گفت که وابستگی فرهنگی به دشمن زیانبار تر از تحریم های اقتصادی است.   ایرنا، موسوی- حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، در خطبه های این هفته نماز جمعه مرودشت، افزود: مقوله فرهنگ یکی از مسائل محوری و اساسی برای هر

82107491-70786845

امام جمعه مرودشت گفت: اعمال تحریم ها تاثیر آنچنانی بر ما ندارد و در حقیقت باید گفت که وابستگی فرهنگی به دشمن زیانبار تر از تحریم های اقتصادی است.

 

ایرنا، موسوی- حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، در خطبه های این هفته نماز جمعه مرودشت، افزود: مقوله فرهنگ یکی از مسائل محوری و اساسی برای هر ملت و جامعه ای است زیرا فرهنگ برگرفته از رفتار انسان ها، منش، باورها و اعتقادات یک جامعه است و در واقع موتور محرک جوامع محسوب می شود.

 

وی بیان داشت: اشاعه فرهنگ صحیح و اصولی در جامعه، خود مولد سیاست، امنیت و اقتصاد مطلوب است.

 

امام جمعه مرودشت اظهار کرد: فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مساله فرهنگ و ولنگاری فرهنگی از سوی برخی از متولیان فرهنگی، مبین نقش و اهمیت فرهنگ در جامعه است.

 

احمدی ادامه داد: بعضی از متولیان فرهنگی در پی تزریق فرآورده های غربی به عنوان فرهنگ پیشرفته در این کشور هستند به همین سبب مردم باید مراقب و هوشیار باشند تا در این دام گرفتار نشوند و همچنین مسئولان ذی ربط باید با هنجار شکنان فرهنگی قاطعانه برخورد کنند.

 

امام جمعه مرودشت بیان کرد: باید تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه همگانی در دستور کار خود قرار دهیم زیرا آنچه که امروزه ما را به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا معرفی کرده، همین فرهنگ غنی و ارزشمندی است که برگرفته از تعالیم قرآنی و آموزه های دینی و عمل به دستورات ائمه معصومین(ع) و رهبر معظم انقلاب است.

 

احمدی گفت: باید با تمام قدرت در مقابل هنجارشکنان فرهنگی که به دنبال رواج بی بند و باری و تزریق ابتذال و عدم پایبندی به تعالیم و ارزش های دینی (اباحی گری) در جامعه هستند، بایستیم.

 

امام جمعه مرودشت، همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت همه جانبه از دولت و استحکام اتحاد میان دولت و ملت، اظهار داشت: دشمنان می کوشند این اتحاد را بر هم زنند بنابراین باید همگان هوشیار باشند و اگر قرار است انتقادی هم صورت گیرد با هدف سازندگی، توام با نقد منصفانه و به دور از هرگونه سیاسی کاری باشد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (بیست و یکم تا بیست و هفتم خرداد) بیان داشت: قسمت عمده ای از اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و صنعت تحقق می یابد و بدون تردید با برنامه ریزی مناسب می توان در این زمینه از هر دو حوزه بهره برداری مناسب و مطلوب کرد.

 

احمدی افزود: با حمایت کامل از کشاورزان، مکانیزه و صنعتی کردن کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان تا حد زیادی از ضرر و زیان های وارده به فعالان در این دو بخش کاست.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر