۴:۴۳:۴۲ - سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
امیری: اهمیت بخشی به میراث فرهنگی و کارکنان میراث، توأمان انجام گیرد
مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در تخت جمشید برگزار شد.   پارس دشت- در این مراسم که در پایگاه جهانی تخت جمشید برگزار گردید، سید مختار امیری معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی فرمانداری شهرستان مرودشت ضمن بر شمردن توانمندی های متعدد شهرستان در زمینه آثار تاریخی و گردشگری خواستار اهمیت

3693

مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در تخت جمشید برگزار شد.

 

پارس دشت- در این مراسم که در پایگاه جهانی تخت جمشید برگزار گردید، سید مختار امیری معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی فرمانداری شهرستان مرودشت ضمن بر شمردن توانمندی های متعدد شهرستان در زمینه آثار تاریخی و گردشگری خواستار اهمیت بخشی میراث فرهنگی به بحث معیشت و حقوق کارکنان این محوطه معظم و مهم تاریخی شد.

 

معاون عمرانی فرمانداری افزود: حقوق ناچیز پرسنل این اداره و به تعویق افتادن گاه و بیگاه حقوق بخش هایی از کارکنان که دلسوزانه و مسئولانه وظیفه حراست از این آثار مهم را بعهده دارند در شأن این عزیزان زحمتکش نیست و یابد اهمیت بخشی به آثار و کارکنان میراث، توأمان انجام گیرد.

 

امیری در ادامه این مراسم به گلایه برخی شهروندان و هموطنان در زمینه تخریب و فرسایش تدریجی آثار اشاره و خواستار انجام یک بررسی کارشناسانه در مورد صحت و سقم این موضوع شد.

 

رئیس ستاد تسهیلات سفر سال ۹۵ شهرستان مرودشت، ضمن اشاره به عملکرد مناسب این ستاد در نوروز ۹۵ از تمامی دست اندرکاران و همکاران خود در ستاد تسهیلات سفر بویژه فرماندار شهرستان که مقدمات سفری خاطره انگیز را برای مسافران نوروزی این اثر ثبت جهانی فراهم آورده اند تقدیر و قدردانی نمود.

 

وی در پایان به لزوم آموزش افرادی که برخورد مستقیم با گردشگران داخلی و خارجی دارند اشاره و خواستار ارتقاء کیفیت سرویس دهی به تمام بازدید کنندگان آثار موجود در جلگه مرودشت شد.

 

لازم به ذکر است که این مراسم با اجرای موسیقی و آزاد سازی ۱۹ کبوتر سپید به نشانه ۱۹ اثر ثبت جهانی موجود در ایران در محل دروازه همه مردم، پایان پذیرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر