۸:۱۸:۲۱ - سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳
بررسی راه های مبارزه با فساد اداری با حضور رئیس و جمعی از کارکنان اداره کار ارسنجان
طی جلسه ای، راه های مبارزه با فساد اداری و همچنین بحث تکریم ارباب رجوع در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، مورد بررسی قرار گرفت.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، در جلسه ای که با حضور کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه

IMG_5270

طی جلسه ای، راه های مبارزه با فساد اداری و همچنین بحث تکریم ارباب رجوع در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، در جلسه ای که با حضور کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان و به منظور مبارزه با فساد اداری و تکریم ارباب رجوع برگزارگردیده بود، فرهنگ فرهادی رئیس این اداره، نگاه فرا بخشی مدیران در توسعه سرمایه گذاری در ارسنجان را حائز اهمیت خواند و گفت: برای ایجاد و افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان، باید همه دستگاه‌ها مشارکت نمایند.

 

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد اداری و تکریم ارباب رجوع، از اولویت‌های دولت یازدهم در تشکیلات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

فرهادی نگاه دولت یازدهم در حوزه اشتغال و تعاونی‌ها را، نگاهی توسعه‌گرا ارزیابی کرد و افزود: باید حول منشور کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در چارچوب قوانین و مقررات تعریف شده به این توسعه شتاب بخشید.

 

وی دلایل گوناگون بروز فساد اداری را درجوامع مختلف بر شمرد و گفت: فقر اقتصادی و نابسامانی های درآمدی کارکنان سازمان ها، فقر فرهنگی و عدم وجود باورهای استوار اخلاقی و نبود مقررات و قوانین بازدارنده و نظام های کنترلی موثر از زمره دلایل اصلی بروز فساد اداری است اما شاید مهم ترین دلیل اشاعه فساد اداری، نبود ساختار های شفاف و روشن انجام امور در سازمان هاست.

 

این مسئول شهرستان ارسنجان ادامه داد: در محیط های اداری غیر شفاف و مبهم امکان کجروی های اداری افزایش می یابد و انجام رفتار های فساد آلود، تسهیل می شود بنابراین شاید به جرات بتوان ادعا کرد که مؤثرترین و کاراترین شیوه های مبارزه با فساد اداری، خروج از فضای تاریک و سایه و شفاف سازی محیط و ساختار های اداری است.

 

فرهنگ فرهادی مقابله و مبارزه با فساد در لایه‌های اداری و تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت آنان را رسالت جدید تعریف شده از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: پاسخگویی سریع به مشکلات مراجعه‌کنندگان، قضاوت‌های عادلانه و صدور آرای مبتنی بر قانون در رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی، نظارت بر تعاونی‌ها و تلاش در راستای رفع مشکلات موجود در این حوزه، از دیگر مواردی است که مقام عالی وزارت در جلسه معارفه خود بر رعایت آنها تاکید ویژه‌ای داشته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان ساخت: باید با گسترش و توسعه تعاونی‌های کارآمد به افزایش ظرفیت‌های اشتغال در این شهرستان کمک کنیم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر