۴:۳۶:۰۲ - دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳
برگزاری جلسه کار گروه کشاورزی ومنابع طبیعی پاسارگاد
کار گروه کشاورزی ومنابع طبیعی پاسارگاد، تشکیل جلسه داد. به گزارش طنین پاسارگاد، جلسه کار گروه آب کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان پاسارگاد به ریاست مرتضی وصالی فرماندار پاسارگاد درمحل سالن اجلاس اداره جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل جلسه داد.   در این جلسه  که با حضور شوراها ،دهیاران و بهره بردران شهرستان پاسارگاد برگزار شد،

کار گروه کشاورزی ومنابع طبیعی پاسارگاد، تشکیل جلسه داد.

به گزارش طنین پاسارگاد، جلسه کار گروه آب کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان پاسارگاد به ریاست مرتضی وصالی فرماندار پاسارگاد درمحل سالن اجلاس اداره جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل جلسه داد.

 

در این جلسه  که با حضور شوراها ،دهیاران و بهره بردران شهرستان پاسارگاد برگزار شد، عزیز روستا مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد اظهار داشت:در جهت مصرف بهینه و صرفه جویی در آب کشاورزی شهرستان پاسارگاد شوراها ودهیاران می توانند بسیار تاثیر گزار باشند.

 

روستا افزود:ایجاد طرح یکپارچه سازی مزارع،ایجاد شبکه های آبیاری زهکشی،استفاده از کشت مستقیم ،استفاده از روش های نوین آبیاری ،استفاده از احداث استخر ،تجمیع چاه های کشاورزی و… از راههایی است که می توان از آب بخش کشاورزی به صورت بهینه استفاده کرد و شوراها ودهیاران به عنوان کسانی که مستقیما با کشاورزان وبهره بردارن در تماس هستندمی توانند این مسائل را به آنها بازگو کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد ادامه داد:باید در جهت جلوگیری از کشت محصولات آب بر در شهرستان به وسیله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بین کشاورزان جلوگیری شود.

 

در این جلسه مرتضی وصالی فرماندار پاسارگاد نیز با اشاره به مصرف ۹۳ تا ۹۵ درصدی آب مصرفی شهرستان در بخش کشاورزی، اظهار داشت:جلسه کار گروه آب ومنابع طبیعی شهرستان باید بیش از پیش فعال شود چرا که منابع طبیعی و محیط زیست ما در این زمینه به شدت در خطر می باشد.

 

فرماندار پاسارگاد ادامه داد:آتش سوزی های فراگیر که به صورت اپیدمی منابع طبیعی استان و شهرستان ما را در بر گرفته است بسیار نگران کننده می باشد وبه همین دلیل مردم باید به صورت خود جوش از عرصه های طبیعی محافظت کنند.

 

وصالی در زمینه مهار آتش سوزی و بی تفاوتی دراین زمینه از  برخی از عشایران و بهره بردارن به شدت گلایه کرد وتصریح کرد:شوراها ودهیاران باید در چنین مواقعی که نیاز به حضور وهمکاری است حس مسولیت پذیری داشته باشند واز جوانان آن منطقه در جهت مهار آتش سوزی های اینچنینی استفاده کنند چرا که همین اراضی ملی که دچار آتش سوزی می شود برای مردم عشایر وبهره بردارن آن منطقه می باشد و خود آنها نیز باید مسولیت پذیر باشند.

 

فرماندار پاسارگاد خواستار هدفمند شدن واگذاری اراضی منابع ملی به بهره بردارن شد و بیان داشت:با هدفمندی واگذاری اراضی ملی می توان به ایجاد گلخانه های نشاء در زمینه های مختلف و واگذاری این گلخانه ها به جوانان تحصیلکرده و جویای کار شد.

 

وی ابراز داشت: کشت محصول آب بری ماننند برنج در این شهرستان افزایش یافته است و عده ای از کشاورزان که به صورت کلان دارای زمین کشاورزی می باشند در همین شهرستان بیش از ۷۰ هکتار از زمین های مزرعه خود را به صورت اجاره ای به کشت این محصول اختصاص داده و خودش نیز در این شهرستان ساکن نمی باشد وبرایش هم مهم نیست که با این کار چه بلایی بر سر سفره های منابع آب زیر زمینی می آورد.

 

مرتض وصالی در پایان از شوراها ودهیاران وهمچنین بهر ه بردان خواست تا در جهت جلوگیری ار کشت محصولات آب بر مانند برنج در جهت فرهنگ سازی اقدام موثر داشته باشند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر