۱۸:۵۶:۱۰ - دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴
برگزاری شب شعر “سبط‌ ‌‌النبی(ع)” با حضور شاعران آئینی فارس
مدیر حوزه هنری استان فارس گفت: دومین شب شعر “سبط‌ ‌‌النبی(ع)” با حضور ۱۰۰ تن شاعران آئینی و نماینده ولی فقیه در آرامگاه حافظ برگزار می‌شود.    مهدی نجابت در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برگزاری دومین دوره شب شعر ‌سبط‌ ‌النبی(ع) اظهار داشت: این شب شعر همزمان با میلاد امام

4448cdca8fadbc17a39a8912f02eda2d

مدیر حوزه هنری استان فارس گفت: دومین شب شعر “سبط‌ ‌‌النبی(ع)” با حضور ۱۰۰ تن شاعران آئینی و نماینده ولی فقیه در آرامگاه حافظ برگزار می‌شود.

 

 مهدی نجابت در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برگزاری دومین دوره شب شعر ‌سبط‌ ‌النبی(ع) اظهار داشت: این شب شعر همزمان با میلاد امام حسن(ع) در آرامگاه حافظ  و با حضور ۱۰۰ تن از شاعران آئینی و نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته استقبال خوبی از این مراسم صورت گرفت، عنوان کرد: شب شعر سبط ‌النبی(ع) با محوریت امام حسن مجتبی(ع) و در مدح و ثنای آن بزرگوار چهارشنبه ۱۰ تیر برگزار می‌شود.

 

مدیر حوزه هنری فارس با تاکید بر شعرخوانی ۱۵ شاعر در این شب شعر افزود: احد ده بزرگی، محمد امین جعفری، خلیل شفیعی، هادی فردوسی، ایوب پرندآور و دیگر شعرای مطرح در شب شعر سبط ‌النبی(ع) شرکت می‌کنند.

 

وی با اشاره به حضور امام جمعه شیراز در این مراسم گفت: این شب شعر بهانه‌ای برای دیدار صمیمانه نماینده ولی فقیه آیت‌الله ایمانی با شعرای آئینی استان است.

 

نجابت با اشاره به غیرقابل انکار بودن اثرگذاری شعر در میان انواع ژانرهای ادبی برای انتقال مفاهیم، افزود: شیراز به‌عنوان پایگاه اصلی شعر ایران در ترویج شعر آئینی سابقه طولانی و ارزشمند  دارد که شب شعر سبط النبی(ع) نیز در ادامه این مسیر  پرافتخار گام‌های بزرگی برداشته است.

 

وی بیان کرد: شاعرانی از شهرستان‌های شیراز، فسا، جهرم، خرامه، ارسنجان و مرودشت در دومین شب شعر سبط‌النبی(ع) حضور دارند و پس از مراسم شعرا در ضیافت افطار با نماینده ولی فقیه در استان فارس هم‌سفره می‌شوند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر