۴:۴۹:۵۶ - پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳
برگزاری مانور منطقه‌ای تیم‌های ‌درمان اضطراری شمال فارس در پاسارگاد+ تصاویر
مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطرای با حضور امدادگران شهرستان های شمال فارس در شهرستان پاسارگاد برگزار شد.  به گزارش طنین پاسارگاد، کشاورز مسئول مدیریت خطر وکاهش بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیرازاظهار داشت: مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطرای با هدف آمادگی هر چه بیشتر تیم های بهداشتی در زمان وقوع

مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطرای با حضور امدادگران شهرستان های شمال فارس در شهرستان پاسارگاد برگزار شد. 

به گزارش طنین پاسارگاد، کشاورز مسئول مدیریت خطر وکاهش بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیرازاظهار داشت: مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطرای با هدف آمادگی هر چه بیشتر تیم های بهداشتی در زمان وقوع بلایا وحوادث و با حضور امدادگران در شهرستان پاسارگادبرگزار شد.

 

کشاورزافزود: مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری باهدف آمادگی تیم های درمان اضطراری بمنظور حضور در حوادث طبیعی و غیرمترقبه و امداد رسانی مناسب به آسیب دیدگان برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره، تغذیه، بهداشت زنان، ویزیت بیماریهای عمومی، سنجش فشارخون و تست قند و مواردی که در درمان اضطرای در بلایای طبیعی و حوادث مورد نیاز است از مهمترین خدمات رائه شده به اهالی روستاهای تفرش بوده است.

 

مسئول مدیریت خطر وکاهش بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از زحمات امدادگران پاسارگاد خاطر نشان کرد: شهرستان پاسارگاد با آب و هوای مطلوب و ظرفیت های مناسب یکی از مهمترین شهرستان های استان فارس در برگزاری مانورهای منطقه ای و استانی است.

 

کشاورزبا اشاره به نام‌‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: در راستای این اصل ضرورت دارد تا هر سازمانی در زمینه‌ کار خود فرهنگ‌سازی کند و در همین راستا جمعیت هلال‌احمر در زمینه آموزش همگانی گروهی و تخصصی پیشگیری و خود مراقبتی را با جدیت دنبال می‌کند.

 

وی بیان داشت: برگزاری مانور منطقه‌ای تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری گامی مثبت در راستای خدمت به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه روستائیان است و  فرصت مناسبی برای کسب آمادگی لازم نیروها در امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به آسیب‌دیدگان در زمان وقوع حوادث است.

 

سید محمد صادق کشفی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاسارگاد، مانور مقابله با بلایای طبیعی را در بالا بردن سطح آگاهی های مردم و مسئولان بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : اینگونه مانورها و تکرار آن باعث می شود که مردم و مسئولان در یک آمادگی ذهنی قرار گیرند و خود را برای هر گونه وقوع بلایای طبیعی به ویژه زلزله ، سیل ، آتش سوزی و…آماده کنند.

 

وی آموزش های همگانی را خواستار شد و افزود: چناچه حادثه و یا هر گونه بلایای طبیعی رخ دهد بیش از آنکه نیروهای امدادی خود را به محل آسیب دیده برسانند ، نقش مردم آموزش دیده بسیار ارزشمند است.

 

کشفی نژاد از دستگاههای مختلف خواست آموزش های لازم را به زیر مجموعه خود آموزش دهند تا در مواقع ضروری و بروز حوادث و بلایای طبیعی پیش از نیروهای امدادی و دولتی اقدامات لازم را انجام دهند.

این مانور سومین مانور منطقه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که با حضور شبکه های بهداشتی درمانی شمال فارس در پاسارگاد برگزار شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر