۱۶:۱۲:۰۳ - چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴
برگزاری نشست تخصصی نماز در دانشگاه آزاد مرودشت
نشست تخصصی نماز با عنوان ” شیوه دعوت فرزندان به نماز” ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از آنا واحد مرودشت در این نشست حجه الاسلام و المسلمین محمد شیخ فروتن از اساتید برجسته حوزه علمیه قم طی سخنانی ضمن بیان مطالبی پیرامون نماز و  چگونگی

_MG_1417

نشست تخصصی نماز با عنوان ” شیوه دعوت فرزندان به نماز” ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از آنا واحد مرودشت در این نشست حجه الاسلام و المسلمین محمد شیخ فروتن از اساتید برجسته حوزه علمیه قم طی سخنانی ضمن بیان مطالبی پیرامون نماز و  چگونگی دعوت فرزندان به این فریضه دینی گفت:  پدر و مادر وظیفه شناس باید فرزند خود را از دوران کودکی، با خدای بزرگ آشنا کنند و با زبانی ساده و در خور فهم کودک به او درس ایمان بدهند.

 

وی افزود: لازم است، مربی از دوران کودکی حس مسئولیت طفل را در پیشگاه پروردگار بیدار سازد، او را با حس وظیفه شناسی بار آورد، به زبان ساده به او بفهماند که خداوند، تو را در همه حال می بیند و از کارهای بد و خوب تو آگاه است و چیزی از خداوند پنهان نیست. در کارهای خوب، به تو پاداش می دهد و در بدی ها، مجازات می کند..

 

فروتن در ادامه تصرح کرد: والدین با بیدار کردن فطرت فرزندان، گام بزرگی در شکل گیری زیرساخت های اعتقادی بر می دارند و این خود، مقدمه ای برای تربیت دینی استوار و پیوسته است،باید دانست که کودک، پیش از اینکه عقلش به شکوفایی برسد و قادر به درک مطالب علمی باشد، فطرت توحیدی و عواطف اخلاقی در ضمیر او فعلیت دارد و برای پذیرش تربیت، آماده است.

 

این استاد حوزه علمیه قم همچنین عنوان کرد: لازم است، پدر و مادر به ارزش این فرصت مهم توجه کنند و از بیداری فطرت ایمانی و احساسات کودک، بیشترین استفاده را ببرند و ایمان به خدا و سجایای اخلاقی را در او پرورش دهند. به این ترتیب، بدون حساسیت و ناخوشایندی کودک، پدر و مادر با زبان خود او، مهم ترین معارف دین را در سطح فهم کودک به او بیاموزند و او را به گفتارهای دقیق منطقی، عقلی و اعتقادی آماده کنند.

 

بر این اساس، مهم ترین عامل شکوفایی فطرت مذهبی کودکان، پرورش درست احساسات آنهاست؛ یعنی به کمک تقویت احساسات دینی در کودکان، فطرت خدایی آنها بیدار شود و کودکان در مسیر دین داری و خداشناسی قرار گیرند.

 

وی در سخنان خود،توجه به تفاوت های فردی، آموزش تدریجی و به فرا خور سن افراد،آموزش در مکان مناسب و داشتن صبر و حوصله کافی در آموزش را از دیگر برنامه هایی دانست که در دعوت فرزندان به نماز موثر است.

شایان ذکر است این نشست که توسط ستاد اقامه نماز و کانون قران وعترت حوزه فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی واحد مرودشت ترتیب یافته بود، بصورت اختصاصی نیز برای دانش آموزان مدارس سما این واحد دانشگاهی برگزار گردید.  


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر