۱۷:۴۳:۴۲ - پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
برگزاری هفتمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار مرودشت
هفتمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار آموزش و پرورش شهرستان مرودشت برگزار شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت، این جشنواره که هرساله با هدف قدردانی از تلاش خیرین مدارس و نیز ارائه گزارش یکساله در این زمینه برگزار می شود، این بار نیز با

IMG_5811

هفتمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار آموزش و پرورش شهرستان مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت، این جشنواره که هرساله با هدف قدردانی از تلاش خیرین مدارس و نیز ارائه گزارش یکساله در این زمینه برگزار می شود، این بار نیز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و نیز خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار گردید.

 

مهمانان ویژه این مراسم، دست نیان مدیرکل نوسازی مدارس فارس به همراه معاونین خود، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه مرودشت و تنی چند از اعضای شورای شهر و شهردار این شهر به همراه برخی رؤسای ادارات بودند.

 

مراسم با سخنرانی و گزارش مدیر آموزش و پرورش مرودشت از روند انجام پروژه های خیرساز و نیز صحبت هایی پیرامون امر مدرسه سازی آغاز شد.

 

چراغی با اعلام برخی آمارهای جهانی و کشوری در مورد مشارکت ها در امر مدرسه سازی، شاخص شرکت خیرین در امر مدرسه سازی را در مرودشت خوب و رو به رشد ارزیابی کرد.

 

مدیر آموزش وپرورش مرودشت با بیان اینکه مدرسه و معلم، زیر ساخت های مهمی برای رشد و بالندگی یک کشور هستند خاطر نشان کرد: توجه به ساخت، توسعه و تجهیز مدارس و کلاس های درس در کنار توجه به آموزش و تخصص و نیازهای معلمان امری مهم و حیاتی در پیشرفت کشور است.

 

مرتضی چراغی مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی را امری خواند که در کنار اجر معنوی و اخروی، می تواند زمینه ساز ایجاد بستری امن و مطمئن برای آموزش و پرورش نسل ها گردد.

پس از صحبت های مدیر آموزش و پرورش مرودشت، فرماندار این شهرستان در سخنان کوتاهی به حاضرین در جلسه خیرمقدم گفت و از روند اجرای فعالیت ها در آموزش و پرورش مرودشت ابراز رضایت نمود.

سیدیداله حسینی فرماندار و رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان مرودشت، برگزاری مراسم تجلیل از خیرین را حداقل بازتاب طبیعی کار بزرگ خیرین دانست و اظهار داشت: در مقابل الطاف و پاداش الهی، اینگونه مراسم بسیار ناچیز است و انجام کار نیک، یکی از بازتاب هایش برگزاری این محافل است که برای قدردانی از کار نیک خیرین صورت می گیرد.‌

سخنران بعدی مراسم، مهندس دست نیان مدیر کل نوسازی مدارس فارس بود.

وی ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش مرودشت به جهت برگزاری بسیار خوب جشنواره خیرین، صحبت هایی پیرامون امر مدرسه سازی بیان داشت و آماری از فعالیت های انجام گرفته در این زمینه در شهرستان مرودشت ارائه کرد.

مدیر کل نوسازی مدارس فارس گفت: مشارکت در امر مدرسه سازی صرفاً ساخت مدارس چند میلیاردی نیست، بلکه بر اساس آموزه های دینی، هرکس به اندازه توان خود می تواند در این کار قدم بردارد و به کاروان خیرین به پیوندد.‌

وی با اشاره به اتفاقات اخیر سیاسی و خارجی کشور، دانش آموزان را گزینه های روی میز ایران خواند که توجه به وضعیت آنان ازهر لحاظ بسیار حائز اهمیت دارد.

دست نیان همچنین با اشاره به پتانسیل های فراوان مرودشت به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان، ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد این شهرستان در امر جذب خیرین همچنان ادامه داشته باشد.

پس از صحبت های مدیر کل نوسازی مدارس فارس، لوح تقدیری که از طرف معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به جهت مقام برتر مرودشت در امر برگزاری جشنواره خیرین در سال گذشته تهیه دیده شده بود، به مرتضی چراغی تقدیم شد.

در ادامه، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز چند دقیقه ای برای حاضرین سخنرانی کرد. وی شرکت در امر مدرسه سازی را تجارت بزرگ معنوی خواند و خیرین را انسان های وارسته ای نامید که یکی از زیباترین منش های انسانیت و بخشش را به نمایش می گذارند.

وی روند اجرای ساخت و سازهای فرهنگی و آموزشی را با توجه به مشکلات موجود، خوب ارزیابی کرد و شهرستان مرودشت را در این امر از شاخص های استانی و کشوری بسیار جلوتر خواند.

اجرای سرودهای دانش آموزی، پخش کلیپ، اجرای زنده موسیقی و اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه قرائت نام خیرین مدرسه یار از دیگر برنامه های هفتمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان مرودشت بود.

IMG_5956


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر