۲۰:۰۹:۱۵ - جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴
برگزاری همایش “رفع شبهات مهدویت” در دانشگاه آزاد مرودشت
همایش “رفع شبهات مهدویت” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.   خبرگزاری آنا- همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح  و روز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین به مناسبت بزرگداشت امامت حضرت مهدی(عج)، همایش رفع شبهات مهدویت با حضور حجه الاسلام و المسلمین حدائق، در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار

IMG_0111

همایش “رفع شبهات مهدویت” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

 

خبرگزاری آنا- همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح  و روز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین به مناسبت بزرگداشت امامت حضرت مهدی(عج)، همایش رفع شبهات مهدویت با حضور حجه الاسلام و المسلمین حدائق، در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

 

در این  همایش که دانشجویان و اساتید و جمعی از خواهران حوزه علمیه شهرستان مرودشت حضور داشتند،  حجه الاسلام و المسلمین حدائق، از روحانیون برجسته استان فارس در زمینه رفع شبهات مهدویت، سخنانی را ایراد نمود و بیان نمود: در رابطه با طول عمر امام زمان، علماى متقدم و متأخر، بحث هاى گوناگونى از دیدگاه هاى مختلف مطرح ساخته اند، ولى تکیه بر اصل اساسى مسئله ظهور حضرت مهدى(عج) و ایمان به غیب، ما را از هر نوع استدلالى بى نیاز سازد.

 

وی افزود: ایمان داشتن به غیب، مستلزم آن است که ما آنچه را که از پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) نقل شده است، بپذیریم وگرنه باید در صحت ایمان خود، شک کنیم.

 

حجه الاسلام حدائق عنوان داشت: اصولا باید گفت آنچه را که ما “درک عقل” مى نامیم، در واقع برداشت و  دریافت هاى ذهن ما است که با توجه به مسائل و مقدمات نوعاً مادى، آن را عقلانی می پنداریم و آنچه را که خارج از این چهارچوب قرار می گیرد و یا اینکه ما چگونگی آن را درک نمی کنیم، غیر عقلانی می نامیم.

 

حدائق در ادامه گفت: با این منطق و برداشت، بسیارى از امور غیر طبیعى و خارق العاده که در قرآن مجید با صراحت بیان شده است، غیر عقلانی خواهد بود درحالی که همه مؤمنان و دین باوران، آنها را مى پذیرند، چون مصداق روشن “ایمان به غیب” باور داشتن چیزهایى است که در قرآن مجید آمده است.

 

شایان ذکر است این همایش توسط کانون قرآن و عترت حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و با همکاری حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان مرودشت برگزار گردید.

shabhe


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر