۲۰:۰۴:۲۵ - سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳
برگزاری هم اندیشی قرآن، دانشگاه و تربیت دردانشگاه آزاد مرودشت
به منظور بحث وتبادل نظر و برنامه ریزی در خصوص برپایی چهارمین همایش بین المللی قرآنی ذکر، هم اندیشی تحت عنوان “قرآن، دانشگاه و تربیت” با حضور صاحب نظران و اساتید علوم قرآنی درسالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت برگزار گردید.   به گزارش خبرگزاری آنا واحد مرودشت، دکتر حسینی رییس دانشگاه آزاد

_MG_3668

به منظور بحث وتبادل نظر و برنامه ریزی در خصوص برپایی چهارمین همایش بین المللی قرآنی ذکر، هم اندیشی تحت عنوان “قرآن، دانشگاه و تربیت” با حضور صاحب نظران و اساتید علوم قرآنی درسالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت برگزار گردید.

 

به گزارش خبرگزاری آنا واحد مرودشت، دکتر حسینی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در ابتدای این نشست، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اعظم(ع) وامام جعفر صادق(ع) وعرض خیر مقدم به حضار، با اشاره به برگزاری سه دوره همایش ملی قرآنی ذکر در واحد مرودشت با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: این هم اندیشی باعنوان قرآن، دانشگاه و تربیت» به منظور نقد، بررسی، تبادل نظر و برنامه ریزی در خصوص برپایی چهارمین همایش بین المللی قرآنی ذکر صورت گرفته که امیدواریم حاصل این کارگاه به حول و قوه الهی و با توجه به وجود صاحب نظران و اندیشمندانی که دراین جلسه حضور دارند، برپایی هر چه باشکوه تر همایش بین المللی قرآنی ذکر دراین واحد دانشگاهی باشد.

 

حجه الاسلام والمسلمین موسوی نژاد رییس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان مرودشت در ادامه به مسئله دین پرداخت و افزود: دین برای تمایلات و خواسته های بشر نیست بلکه دین برای سعادت دنیا و آخرت بشر است.

 

وی درخصوص برگزاری همایش بین المللی قرآنی ذکر که قرار است در آینده در این دانشگاه برگزار گردد، تصریح کرد: قرآن وحی عمیقی است و در همایش قرآنی بایستی نکاتی در مورد قرآن بیان شود که بدرخشد چرا که قرآن برای تمام بشر است و بشر با قرآن و عمل به آن است که سعادتمند می شود.

 

حجه الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت نیز طی سخنانی بیان داشت: قرآن بهترین کتاب الهی است که در سایه آن می شود سعادت دنیا وآخرت را کسب کرد.

 

وی حکمت قرآن را نسبت به تلاوت و آداب آن مهم تر خواند و گفت: حکمت قرآن در حقیقت مشاهده معبود است، مرتبه نازله اش در صفحه قلب انسان چیزی جز علاقه به معبود نباید مشاهده شود و مشاهده معبود لازمه اش تربیت قرآنی است که در این نوع تربیت، دو صفت وجود ندارد یکی تآسف به گذشته و دیگری هراس از آینده و  اگر قرآن در قلب انسان متبلور شود، ترس و وحشت درانسان معنایی ندارد.

 

امام جمعه شهرستان مرودشت تصریح کرد: برگزاری این همایش ها زمانی در مسیر ارتقای جامعه قرار می گیرد که محیط زندگی ما و دانشگاه ما واقعا قرآنی شود، امروز تربیت قرآنی باید سرلوحه ما باشد و بر پیشانی دانشگاه باید حجاب ، نماز وارزش های اسلامی بدرخشد تا اینکه چنین همایشی که در مسیر  بین المللی شدن حرکت می کند ،جایگاه خودش راپیدا کند.

 

حجه الاسلام محمودیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز ضمن تقدیر از دکتر حسینی رییس واحد مرودشت و مجموعه این دانشگاه که دربرگزاری سه دوره همایش ملی قرآنی ذکر و برپایی این نشست، مطالبی را پیرامون جایگاه والای قرآن و پیروی از دستورات آن بیان کرد.

 

حسینی فرماندار شهرستان مرودشت نیز که دراین جلسه حضور داشت، طی سخنانی با ابراز خرسندی از اینکه واحد جامع مرودشت تاکنون گام های بسیار ارزنده ای را در جهت ترویج فرهنگ معنوی قرآنی در سطح ملی برداشته است، یادآور شد: هیچ گفتمان و معیاری نمی تواند بهتر از قرآن محور طراحی دانشگاه اسلامی باشد و ما امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند آنیم که گفتمان قرآنی را در کل جامعه به ویژه در بین دانشجویان و دانشگاهیان ترویچ دهیم.

 

این نشست که با ارائه نقطه نظرات و راهکارهایی درجهت هر چه  باشکوه تر برگزار شدن چهارمین همایش بین المللی قرآنی ذکر از سوی دیگر اساتید حاضر، همراه بود با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به دست اندرکاران و عوامل اجرایی و علمی سومین همایش ملی قرآنی ذکرپایان یافت.

 

لازم به ذکر است در این هم اندیشی که به همت حوزه فرهنگی و پژوهشی و روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت ترتیب یافته بود، امام جمعه، فرماندار و رییس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان مرودشت، مسئول و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رییس و معاونین و جمعی از اساتید گروه معارف اسلامی و کارشناسان علوم قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت حضور داشتند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر