۱۸:۲۸:۴۶ - جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
برگزاری کارگاه آموزشی “زبان های باستانی ایران” در تخت جشمید
روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اعلام کرد: این پایگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و بزرگداشت روز جهانی موزه، نخستین کارگاه آموزش زبان های باستانی ایران را در این مجموعه برگزار می کند.   به گزارش ایرنا به نقل از این روابط عمومی، نخستین کارگاه آموزشی زبان های باستانی ایران با موضوع آموزش

82072848-70721296

روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اعلام کرد: این پایگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و بزرگداشت روز جهانی موزه، نخستین کارگاه آموزش زبان های باستانی ایران را در این مجموعه برگزار می کند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از این روابط عمومی، نخستین کارگاه آموزشی زبان های باستانی ایران با موضوع آموزش کتابت خط میخی پارسی بر روی الواح گلی، روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم اردیبهشت ماه جاری در تخت جمشید برگزار می شود.

 

همه علاقه مندان به تاریخ ایران می توانند برای نام نویسی و شرکت در این کارگاه آموزشی با شماره تلفن ۰۷۱۴۳۳۴۱۵۵۶ تماس بگیرند.

 

در پایان این کارگاه، به هنرآموزان شرکت کننده گواهی حضور در دوره آموزشی اعطا می شود.

 

از بیست و هشتم اردیبهشت تا سوم خرداد به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

 

در سال ۱۹۷۷ میلادی شورای بین‌المللی موزه‌ها روز ۱۸ می را به عنوان روز جهانی موزه نامگذاری کرد و امسال این روز مصادف با ۲۹ اردیبهشت است.

 

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

سلسله هخامنشیان از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.
مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر