۱۴:۰۹:۵۸ - یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
تألیف دو کتاب توسط کارمند فرمانداری مرودشت
فریبرز صارمی کارشناس مسئول دهستان ها و شوراهای اسلامی شهرستان مرودشت دوجلد کتاب با عناوین حقوق ساخت وسازها و حقوق دهیاری ها تألیف،چاپ و منتشر کرد.   ایرنا – این دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق عمومی در دانشگاه علوم و تحقیقات فارس بیان کرد: نهاد نو پای دهیاری که پس از اجرایی شدن قانون شوراها

81754806-70155115

فریبرز صارمی کارشناس مسئول دهستان ها و شوراهای اسلامی شهرستان مرودشت دوجلد کتاب با عناوین حقوق ساخت وسازها و حقوق دهیاری ها تألیف،چاپ و منتشر کرد.

 

ایرنا – این دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق عمومی در دانشگاه علوم و تحقیقات فارس بیان کرد: نهاد نو پای دهیاری که پس از اجرایی شدن قانون شوراها پا به عرصه وجود گذاشته است اغلب برای مردم و حتی مسئولین نا شناخته است و موازین مرتبط با این نهاد ، پراکنده، ناکافی و بعضا متضاد است که در کتاب (حقوق دهیاری ها) توصیف و تحلیل موازین ذیربط سعی در شناساندن نهاد مزبور شده است.

 

وی در باره کتاب «حقوق ساخت و سازها » گفت: این کتاب درباره تحلیل حقوق حاکم برساخت و سازها در خارج از محدوده و حریم شهرها و در درون محدوده روستاها و خارج از محدوده روستاها در حوزه عملکرد دهیاری ها و بخشداری ها است.

 

کتاب «حقوق ساخت و سازها» اولین اثری است که به این مقوله پرداخته است که اغلب ساخت و سازهایی که خارج از محدوده روستاها و شهرها بدون رعایت موازین قانونی صورت پذیرفته بیشترین آسیب را هم به زیست محیط کشور وارد کرده است.

 

همچنین ساخت و سازهای بدون مجوز و یا بی قاعده منظر طبیعی کشور را نیز نا زیبا کرده است که در آن موضوعاتی از قبیل ساخت و سازهای روستایی، عوارض متعلقه به ساخت و سازها، مرجع وضع، کاهش و افزایش عوارض و همچنین مرجع اخذ عوارض، تخلفات ساختمانی و مراجع مرتبط با این امر تفکیک اراضی و …. به تفصیل مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است.

 

نویسنده این دو اثر اعلام داشت: تمام مراحل تهیه و تالیف این کتاب، بدون حمایت نهاد یا سازمان خاصی بوده است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر