۷:۳۱:۱۲ - سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
تجهیز چاه‌های کشاورزی مرودشت به کنتور هوشمند
معاون فرماندار مرودشت از تجهیز چاه‌های کشاورزی حوزه این شهرستان به کنتور هوشمند خبر داد.   فارس- سید مختار امیری در نشست کارگروه حفاظت از منابع آب که با حضور اعضا و در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آبی با شعار و ابراز همدردی با متولیان حوزه آب

سید مختار امیری

معاون فرماندار مرودشت از تجهیز چاه‌های کشاورزی حوزه این شهرستان به کنتور هوشمند خبر داد.

 

فارس- سید مختار امیری در نشست کارگروه حفاظت از منابع آب که با حضور اعضا و در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آبی با شعار و ابراز همدردی با متولیان حوزه آب حل نمی‌شود بلکه نیازمند اقدام عملی است.

 

وی از خشکسالی به‌عنوان زلزله خاموش و از بی‌سر و صدا‌ترین بلایای طبیعی یاد کرد و گفت: جایگزین کردن گیاهان کم‌مصرف آب، آبیاری به روش نوین، تسطیح اراضی، تغییر نگرش مردم در چگونگی استفاده بهینه از آب و تصفیه پساب‌ها و برگشت آن به چرخه تولید از جمله راهکارهایی است که می‌توان با خشکسالی و بحران آب مقابله کرد.

 

امیری خواستار تجهیز و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها و تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در حوزه شهرستان مرودشت شد و افزود: فقدان قوانین سخت‌گیرانه و نبود اهرم‌ها و شگردهای بازدارنده موجب شده که کشاورزان هیچ‌گونه استقبالی از طرح هوشمندسازی کنتورهای آب نداشته باشند.

 

وی گفت: با هماهنگی به‌ عمل‌ آمده، اداره برق این شهرستان موظف شده چهار ماه پیش از پایان اتمام تاریخ پروانه بهره‌برداری چاه‌ها نسبت به تجهیز و برق‌رسانی آن‌ها به کنتورهای هوشمند اقدام کند و در صورت عدم همکاری بهره‌برداران پروانه آنان تمدید نخواهد شد.

 

به گزارش فارس، در این طرح، میزان حجمی قرارداد استحصال آب مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت عدم مطابقت، ضمن برخورد قانونی حجم آب به میزان قرارداد تقلیل می‌یابد.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر