۸:۱۳:۱۵ - چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴
تحلیل های آبکی
هفته نامه مرودشت، علی کشاورزی-   هم در این ایامی که تحلیل گر آبکی به دنبال آب بود، چند اتفاق بد و خوب، در این شهر افتاد که موجب بد حالی و خوش حالی ما شد:   -نخست آن که دوست خوب و مهربان و با اخلاق مان، زنده یاد علی امیری، رخت به خانه

Untitled

هفته نامه مرودشت، علی کشاورزی-

 

هم در این ایامی که تحلیل گر آبکی به دنبال آب بود، چند اتفاق بد و خوب، در این شهر افتاد که موجب بد حالی و خوش حالی ما شد:

 

-نخست آن که دوست خوب و مهربان و با اخلاق مان، زنده یاد علی امیری، رخت به خانه ی آخرت کشید. مهاجرتش باور کردنی نیست و هرگاه به یاد برخورد خوب و لبخندهای شیرینش می افتم، آهی سنگین از سینه بر می کشم و بغض راه نفس را می بندد. در این مواقع گوش به سخن مولا علی می سپاریم که خطاب به درگذشتگان فرمود: “ شما به ما نمی رسید اما ما به شما خواهیم رسید.” از ایزد یکتا، برای این دوست ارجمند، بخشایش و برای خانواده ی نیکش، صبر و اجر می طلبم.

 

-دویم آن که دکتر احمدی از شهرداری مرودشت رفت، اجازه دهید در مقالی دیگر و در مجالی دیگر، با صبر و حوصله، یک آب حسابی به عملکرد دوره ی ایشان ببندیم و ایشان را تحت ارزیابی آبکی قرار دهیم.

 

-سیم آن که با خبر شدیم دو دوست عزیزمان در زمینه ی مرمت آثار باستانی سکه زدند، جناب آقایان سیروس زارع و کهزاد حبیبی. این تحلیل گر آبکی، از همین جا، در حالی که سر تا پا خیس آب است، از باب احترام، تمام قد در مقابل تخصص و پشتکار و هنر این دوستان بر می خیزد و بر دستانی که پاسدار هنر و تاریخ این سرزمین هستند بوسه می زند و زمین ادب می بوسد.

 

-چهارم آن که یداله حسینی، فرماندار اخلاق مدار هم رفت تا بخت خویش در مهلکه ی انتخابات مجلس بیازماید. از دید این جناب، بعد اخلاق مداری و برخورد خوب حسینی بر جنبه های دیگر شخصیتی و کاری او می چربد.

 

شوخی آخر با یداله حسینی: بر حسب اتفاق من در جلسه ی تودیع ایشان حاضر شدم، من معمولا در این گونه جلسات حاضر نمی شوم . چرا؟ چون افراد کمی هستند که مثل جناب حسینی خودشان استعفا دهند. ۹۹% از مقامات را مستعفی شان می کنند. حالا جنبه ی طنز ماجرا اینجاست که همان کسانی که به عنوان اهرم فشار باعث خلع شخص تودیع شده، شناخته می شوند، روز تودیع می روند پشت تریبون و از کمالات و خوبی ها و کارایی شخص خلع ید شده سخن به فراوانی می رانند… یکی نیست بگوید ای مومنین مسجد ندیده، اگر راست می گویید ، چرا این بنده ی خدا را از پستش برداشتید و اگر دروغ می گویید، خوب چرا دروغ می گویید؟

 

و تودیع شونده نیز، چنان آسمان و ریسمان را به هم می بافد که انگار خدا رحم کرده و مردم شانس آورده اند که ایشان مدتی عهده دار سمتی بوده است و آن قدر در باب کارهایی که انجام داده، تعریف می کند که مردم می مانند که اگر این کارها انجام شده پس کو اثرش؟

 

بله عرض می کردم من معمولا به این گونه مراسم نمی روم و روز تودیع آقای حسینی، بر حسب تصادف و کار، گذرم به آن جا افتاد و الحق هر چه امام جمعه محترم و نماینده ی مجلس در باب ایشان گفتند، حقیقت داشت.

 

اما نکته ی جالب برای من این بود که این دوستان و مردم شهر در کلیپی که استاد ارجمند جناب آقای حق پرست تهیه کرده بودند، هر چه در باب خوبی های آقای حسینی می گفتند، با افعال ماضی صرف می شد:

 

مثلا می گفتند: ایشان آدم خوبی بودند، ایشان با اخلاق بودند، ایشان پیگیر بودند، ایشان فکر مردم بودند، ایشان دغدغه ی اشتغال جوانان را داشتند، خیلی خوش برخورد بودند …

 

خلاصه این قدر بودند، بودند، گفتند که خدای ناکرده خدای ناکرده، زبانتان لال، آدم فکر می کرد آمده مراسم پرسه.

 

به نظر من افعال ماضی مربوط به دوره ی فرمانداری ایشان است وگرنه ایشان هم چنان آدم خوبی هستند و با اخلاق هستند و پیگیر هستند و …

 

*********************

 

با توجه به این که امسال، سال انتخابات مجلس است. توجه شما را به نکته ای جلب می کنم.

 

تا حالا رسم بر این بوده که رقبا و مخالفان یک نماینده، برای مبارزه یا از دور بیرون کردن وی، تنها از سلاح غیر انسانی تخریب استفاده می کرده اند و نماینده نیز برای اثبات حقانیت خود، تمام اتفاقات خوب کهکشان راه شیری را به پای خود می گذاشت.

 

اما این تحلیل گر آبکی پیشنهاد دیگری دارد:

-از منتقدان نماینده دعوت می شود که به دور از بی ادبی و بداخلاقی های سیاسی، عملکرد چهارساله ی ایشان را مورد نقد و بررسی قرار دهند و انتقادات و نقدهای خود را به حوزه ی مطبوعات بکشانند.

 

-از نماینده ی محترم و دفتر ایشان نیز تقاضا می شود، پس از ملاحظه ی نقدها و اشکالات، در کمال متانت، به طور مستند و مستدل، پاسخ های خویش را ارایه نمایند و از عملکرد خود دفاع نمایند.

 

اگر عمری باقی بود، این تحلیل گر آبکی هم این وسط می نشیند و هی آب به مباحث و مناظره می بندد. به نظرم این جوری به دمکراسی و شایسته سالاری نزدیک تر خواهیم شد تا این که هم چون داعش، تیغ تکفیر بر یکدیگر بکشیم.

 

برای مثال از نماینده ی محترم بخواهیم که به ریز و با مدرک برای مان شرح دهد که طی این مدت، علاوه بر وطایف قانونی خود در مجلس:

 

-برای کشاورزی شهرستان چه کرده اند؟

 

-برای صنایع شهرستان چه کرده اند؟

 

-برای برخورداری مردم مرودشت از مزایای صنعت گردشگری چه کرده اند؟

 

-برای عمران شهری و روستایی چه کرده اند؟

 

-برای اشتغال جوانان بیکار چه کرده اند؟

 

-برای ارتقا بهداشت و درمان چه کرده اند؟

 

-برای فرهنگ و هنر و آموزش و پرورش چه کرده اند؟

 

-نقش ایشان در همدلی و همکاری نهادها و ادارات شهرستان و استان چه بوده است؟

 

-و ……

 

البته یادمان نرود که وظایف و اختیارات قانونی نماینده ی مجلس چیست؟ از ایشان فراتر از اختیارات و وظایفش نخواهیم و ….

 

تا تحلیل آبکی دیگر، روزگارتان خوش!!!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر